رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشست کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است که این سرانه در استان کرمان ۴.۹ و در شهر کرمان ۴.۲ است و برآوردها نشان می‌دهد که برای رسیدن به میانگین سرانه کشوری به ایجاد ۲۱۵ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز داریم.

سیدمهدی طبیب‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی که با موضوع بررسی مشکلات توسعه فضای آموزشی استان کرمان و حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، افزود: فعالان اقتصادی عضو اتاق کرمان همواره در حوزه‌های خیرخواهانه مانند درمان، توانبخشی، حمایت از زندانیان، آموزش، اشتغال و حتی مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند.

طبیب‌زاده گفت: سرانه فضاهای آموزشی موجود و مورد نیاز، به منظور جلب مشارکت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی، اطلاع‌رسانی و نیازها و کمبودها بیان شود.

​​​​​وی ادامه داد: گمان ما این بود که با توجه به وجود نهادهای مختلف در مدرسه‌سازی و همچنین عبور از موج جمعیتی اوایل انقلاب، دیگر نیاز به ساخت مدرسه نیست که در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد این نیاز همچنان وجود دارد. طبیب‌زاده، تصریح کرد: اتاق با محوریت کمیسیون مسئولیت های اجتماعی تلاش می‌کند با استفاده از تجربیات مدرسه‌سازی در گذشته و گرد هم آوردن فعالان اقتصادی، در این حوزه نیز کمک کند.

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست تکریم و احترام گذاشتن به خیرین به ویژه مدرسه سازان را مورد تاکید قرار داد و افزود: نامگذاری خیابان ها و معابر شهری به نام خیرین، قدردانی و جویای احوال آنها بودن از جمله موارد تکریم این فعالان اقتصادی است. حسین نجف آبادی افزود: برای پیشبرد اهداف در زمینه‌ جذب خیرین به منظور مشارکت در امر مدرسه‌سازی باید برنامه‌های مدون داشت.

در این نشست جمعی از مدیران آموزش و پرورش و فعالان اقتصادی به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود برای کمک به توسعه فضاهای آموزشی پرداختند.

کد خبر 468288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha