اعضای هیات اجرایی حوزه فرعی اقلیت‌های مذهبی (زرتشتیان) یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که همزمان با سراسر کشور در دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود، روزشنبه در شهرستان اردکان انتخاب شدند.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیروان زرتشت در ایران حدود ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می شود، آنها مطابق قانون اساسی یک نماینده در مجلس دارند.

انتخاب معتمدان با حضور ۲۱ نفر در فرمانداری اردکان برگزار شد و هشت نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در این انتخابات «ماهیار دهموبد»، « شاه‌بهرام بلیوانی»، ایرج سهرابی، بهنام بلیوانی، شهزاد آبیاری، شیرین قدسی، «شیرمرد قدیر» و کورورش قدردان به‌عنوان اعضای اصلی و «خدایار آذرمنش»، داریوش کاموسی، منوچهر ترکی، «کشور مندگاری »و فیروزه رشیدی به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

به گفته فرماندار اردکان توجه به قانون در برگزاری انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا  در تمام تصمیم گیری ها و فرآیندهای انتخاباتی رعایت این اصل مورد دقت و توجه قرار بگیرد.

بهروز شهابی زاد حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشانه اقتدار و عزت انقلاب عنوان کرد و یادآور شد : باید بکوشیم تا بستر حضور حداکثری مردم را در انتخابات اسفندماه فراهم شود و به این منظور از تمامی امکانات موجود در منطقه بهره خواهیم برد.

هم اکنون بر اساس آمار غیررسمی حدود ۶ هزار نفر از پیروان «آشو زرتشت» پیامبر ایران باستان  در شهرهای اردکان، میبد، یزد و تفت زندگی می کنند.

حوزه انتخابیه اردکان  با حدود ۹۸ هزار نفر جمعیت شامل شهرهای اردکان، عقدا و احمدآباد است که یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور برای انتخاب چهار داوطلب در همین تعداد حوزه انتخابیه استان یزد برگزار می شود.

ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس از ۱۰ آذرماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.  

کد خبر 468271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha