مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان یزد دومین جشنواره هویج زرد(زردک) خرانق را فرصتی خواند تا مردم این منطقه با انسجام بیشتری مسیرهای تازه‌ گردشگری را تجربه کنند.

جشنواره زردک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «سیدمصطفی فاطمی» با بیان این موضوع که جشنواره دو ساله زردک خرانق بهانه و فرصتی بود تا بومیان منطقه که از جمله علاقه‌مندان به حوزه فعالیت‌های اجتماعی به شمار می‌رفتند با انسجام بیشتری مسیرهای تازه‌ گردشگری را تجربه کنند، تصریح کرد: در این جشنواره فرصت مناسبی ایجاد شد که نزدیک به  ٣۰ تور گردشگری داخلی و چند تور خارجی از برنامه‌ریزی‌های این جشنواره استفاده ببرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معرفی جاذبه‌های گردشگری این بخش پهناور کشور را از جمله موضوعات مورد تأکید بخشدار و مسؤلان برگزاری این این جشنواره برشمرد و بیان کرد: فعالان عرصه گردشگری استان یزد و شهرستان اردکان سعی کردند در فرصت پیش آمده نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری این بخش اقدام کنند که خوشبختانه با استقبال در دومین سال این جشنواره بخشی از این مهم به دست آمد.

این مقام مسئول یادآور شد: جشنواره هویج زرد ایران (زردک خرانق) با هدف ایجاد نشاط اجتماعی با تکیه بر محورهای اقتصادی، کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار شد که با هدف‌گیری انجام شده هر ساله ادامه‌دار خواهد بود.

 برپایی دهکده گردشگری، برگزاری مسابقات و بازی‌های بومی محلی به همراه موسیقی سنتی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، پخت غذاهای محلی، برپایی غرفه‌های توانمندی روستاییان منطقه و برداشت سنتی زردک خرانق از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

تجلیل از کشاورزان نمونه بخش بزرگ خرانق پایان بخش این جشنواره بود که با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤلان استانی و حضور مردم استان یزد و دیگر استان‌های کشور در محل کاروانسرای تاریخی شاه عباسی خرانق برگزار شد.

کد خبر 468247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha