معاون راهداری اداره کل راهدای، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: تعمیر ماشین آلات راهداری این اداره کل برای فعالیت در طرح زمستانی ۳۵ میلیارد ریال هزینه داشته است.

راهدای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رامبد نوذری روز شنبه ۱۶ آذرماه اظهار داشت: این اداره کل در راستای خدمت رسانی بهینه به مسافران جاده‌ها، ۱۰۰ دستگاه از خودروهای موجود را تعمیر اساسی کرده که این اقدامات حدود ۳۵ میلیارد ریال هزینه برده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این اداره کل ۳۶۷ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک خود را برای طرح زمستانی بسیج کرده است، اضافه کرد: راهداری کردستان درصدد است علاوه بر این از توان بخش خصوصی نیز استفاده کند که در این راستا ۲۲۰ دستگاه خودروی بخش خصوصی بکارگیری می‌شوند.

معاون راهداری، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: این اداره کل در فصل زمستان با ۲۱۲ گروه ثابت و سیار در محورهای ارتباطی این استان به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

نوذری تاکید کرد: این گروه ها شامل ۴۰ گروه ثابت و ۴۸ گشت فعال بخش دولتی در جاده‌ها و محورهای بین شهری و ۱۰۰ گروه روستایی و ۲۴ گشت فعال بخش خصوصی در محورهای روستایی است.

وی یادآور شد: در این گروه ها، ۷۱۰ راهدار شامل ۴۶۰ پرسنل اداره کل راهداری و ۲۵۰ همکار بخش خصوصی مستقر می‌شوند که به صورت ۲۴ ساعت در جاده‌ها مشغول ارایه خدمت به مسافران خواهند بود.

این استان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

کد خبر 468239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha