اوو مورالس، رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی برای دیدار با گروه پزشکی همیشگی خود مکزیکوسیتی را به مقصد هاوانا پایتخت کوبا ترک کرده است.

اوو مورالس در مكزيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، یک فرد نزدیک به رئیس‌جمهوری مستعفی و در تبعید بولیوی اعلام کرد مورالس با همان پزشکانی قرار دیدار داشته که کارهای پزشکی او را در دوران اقامت در لاپاز انجام می‌دادند. هر چند این منبع مشخص نکرد مورالس برای درمان یک بیماری خاص به هاوانا رفته یا سفر او مربوط به معاینه‌های پزشکی روزمره بوده است.

وزیر امور خارجه مکزیک تایید کرد مورالس روز جمعه برای یک دیدار موقت راهی کوبا شده اما به زمان احتمالی بازگشت رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی اشاره نکرد. برخی ناظران معتقدند خروج از مکزیکوسیتی نخستین گام مورالس برای یک بازگشت تاریخی به دنیای سیاست است؛ اتفاقی که شاید در آینده نزدیک رخ دهد و نخستین رئیس‌جمهوری بومی بولیوی باز هم قدرت را در سرزمین مادری خود در دست بگیرد.

روزنامه ال یونیورسال مکزیک که خبر خروج مورالس را به مقصد هاوانا منتشر کرده، یک ماه پیش از سفر احتمالی این چهره سیاسی به مقصد یکی از کشورهای آمریکای لاتین خبر داده بود. گزارشگر این روزنامه معتقد است مورالس جایی اقامت می‌کند که بتواند بار دیگر برنامه و راهبرد خود را برای بازگشت به بولیوی با هدف دست گرفتن قدرت با خیال آسوده‌تر پیش ببرد و از این نظر، کوبا بهترین مقصد برای اوست.

کد خبر 468167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha