رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز طرح حمایت از ناوگان عمومی تاکنون ۴۱ هزار و ۶۴۱ حلقه لاستیک خودرو با تعرفه دولتی در این استان توزیع شد.

لاستیک دولتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، عبدلله رضوی اظهار کرد: از این مجموع ۱۰هزار و ۱۶۱حلقه لاستیک تولید داخل و ۳۱ هزار و ۳۸۰ حلقه لاستیک وارداتی توزیع شده است.  

به گفته وی، اولویت‌بندی تامین و توزیع لاستیک‌های مورد نیاز از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل بار و مسافر صورت می‌گیرد و لاستیک‌های توزیع شده در سایز۲۴*۱۲، ۲۲.۵*۸۰*۳۱۵  و  ۲۲.۵*۶۵*۳۸۵ به عنوان پر مصرف ترین لاستیک‌های تقاضا شده است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصرف لاستیک خودروهای سنگین در برخی شهرهای این استان بیشتر از شهرهای دیگر کشور است، گفت: توزیع لاستیک خودروهای سنگین بین شهری بر اساس پیمایش توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  صورت می‌گیرد.

رضوی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در بازار لاستیک را  مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴  به این سازمان نظارتی متولی اعلام کنند.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت استان گفت: در حال حاضر ناوگان درون شهری برای دریافت لاستیک باید از طریق سامانه یو. تی. سی. ام. اس (utcms) اقدام کنند و با مراجعه به شهرداری ها پروانه اشتغال و سپس  با نصب سیستم باربرگ مجوز دریافت لاستیک را دریافت کنند.

چهارمحال و بختیاری یکی از محورهای ترانزیتی فلات مرکزی ایران به جنوب مطرح شده است و بخشی از جاده‌های این استان در محور بروجن به لردگان به محور ارتباطی خوزستان به مرکز ایران تبدیل شده است.

هم‌اینک افزون‌بر ۱۵ هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۵ شرکت حمل و نقل کالا فعالیت دارد.

کد خبر 468160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha