علی آوایی برادر زاده علیرضا آوایی وزیر دادگستری از طرف حزب لیبرال دمکرات انگلستان نامزد انتخابات پارلمانی شد. حزبی که وی عضو آن است تلاش دارد تا دولت‌های خاورمیانه را به مواضع لیبرال نزدیک کند.

علي آوايي

به گزارش همشهری آنلاین، بعد مصاحبه علی آوایی با یکی از شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور، اخبار وی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده است. بنا بر این گزارش‌ها، علی آوایی فرزند اسدالله آوایی است که در نوجوانی در سال 2001 به انگلستان نقل مکان کرد.
اسدالله آوایی،  پدر علی، در سال 1380 به عنوان مسئول مرکز اسلامی نیوکاسل در انگلستان مستقر شد. وی  تا سال ۱۳۸۵ به عنوان رئیس مرکز اسلامی نیوکاسل به همراه خانواده‌اش به این شهر آمد تا اینکه بعد از ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، خودش به کشور بازگشت فعالیت‌هایش را در چند بنیاد فرهنگی ادامه داد تا اینکه مجددا در سال 1395 به عنوان مدیر مرکز اسلامی منچستر، مجددا به انگلستان اعزام شده است.

علیرضا آوایی عموی وی نیز وزیر دادگستری دولت دوازدهم است.

وبسایت حزب لیبرال‌دموکرات در شهر نیوکاسل،  علی آوایی را فردی معرفی کرده که در سال ۲۰۰۱ و در نوجوانی همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرده است و در شهر نیوکاسل ساکن شده است. 

علی آوایی، تحصیلات دبیرستان و دانشگاه خود را در همین کشور گذرانده است و مدرک فوق‌لیسانس داروسازی خود را از دانشگاه ساندرلند دریافت کرده است. او پس از پایان تحصیلاتش، داروخانه‌ای در شهر نیوکاسل تاسیس کرده است، و در سال ۲۰۰۷ عضو حزب لیبرال دموکرات بریتانیا شده است.
 آوایی در مصاحبه‌ای که در شبکه «من‌وتو» پخش شد، با اشاره به اعضای خانواده‌اش تاکید کرد که از نظر سیاسی یک فرد مستقل است و خودش به طور مستقل تصمیم گرفته که وارد حزب لیبرال دمکرات شود.

او در این مصاحبه گفت: "ما یک حزب لیبرال چپ میانه رو هستیم و مسلما اختلاف‌های زیادی با تمام دولت‌های خاورمیانه داریم. اما سعی می‌کنیم از نفوذ سیاسی استفاده مثبت کنیم و دولت‌های خاورمیانه را به مواضع لیبرال نزدیکتر کنیم."

کد خبر 468108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha