خطیب نماز جمعه مشهد گفت: یک خانواده در حوزه مادی نباید به زندگی اقشار مرفه و متمکن چشم داشته باشد بلکه باید به قشر ضعیف‌تر از خود توجه کند و زندگی مادی خود را با این قشر مقایسه کند.

علم‌الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه 25 آذر  مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: ایمن‌سازی معیشت یعنی هر روز نرخ تازه‌ای به وجود نیاید و هر حادثه کوچک، ایجاد گرانی نکند و معیشت اقشار به هم نخورد.
وی ادامه داد: اقتصاد باید به گونه‌ای باشد تا حداقل‌ها برای مردم قابل تامین باشد و اگر فردی مدیریت مردم را قبول کرد باید این معیشت را مدیریت کنید و اگر نمی تواند چرا مسوولیت پذیرفته است؟
امام جمعه مشهد گفت: هم اکنون این قبیل ایمن‌سازی‌ها را انجام نمی‌دهیم در حالی که مدیران جامعه باید روی این موضوع تاکید کنند اما در عوض برخی گفته‌اند گرانی اجتناب ناپذیر است این چه بیانی است؟ و چه معنی دارد؟ باید اقتصاد و قیمت‌ها را مدیریت کنید و با این تغییر نرخ‌ها ایمن سازی معیشتی به هم می خورد و موج، ایجاد شده و دشمن وارد عمل می‌شود.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش برنامه اقتصادی اسلام در مصرف را قناعت عنوان کرد و افزود: یک خانواده در حوزه مادی نباید به زندگی اقشار مرفه و متمکن چشم داشته باشد بلکه باید به قشر ضعیف تر از خود توجه کند و زندگی مادی خود را با این قشر مقایسه کند.

کد خبر 468088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha