موسسه فیلم آمریکا برای بیستمین سال پیاپی فهرست ۱۰ فیلم برگزیده سال را اعلام کرد که در میان آنها نام‌های «جوکر» و «ایرلندی» هم به چشم می‌خورد.

كلينت ايستوود در فيلم ريچارد جيوئل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، موسسه فیلم آمریکا AFI که هر سال ۱۰ فیلم برگزیده و ۱۰ برنامه تلویزیونی برگزیده را در حوزه سینما و تلویزیون آمریکا معرفی می‌کند، برای سال ۲۰۱۹ یک انتخاب ویژه هم داشت؛ «انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو که نخستین نخل طلایی جشنواره کن را برای سینمای کره‌جنوبی به ارمغان آورد و جدی‌ترین گزینه بردن اسکار بهترین فیلم بین‌المللی است.

۱۰ فیلم برگزیده AFI در سینمای آمریکا بدون ترتیب عبارتند از «۱۹۱۷» سام مندس، «خداحافظی» لولو وانگ، «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی، «جوجو خرگوشه» تایکا وایتیتی، «جوکر» تاد فیلیپس، «چاقوکشی» رین جانسن، «زنان کوچک» گرتا گرویگ، «داستان ازدواج» نوا بامبک، «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو و «ریچارد جیوئل» کلینت ایستوود. در این فهرست فقط دو کارگردان زن حضور دارند.

در بخش برگزیده‌های تلویزیونی موسسه فیلم آمریکا هم نام سریال‌هایی چون «چرنوبیل»، «تاج» «ویپ» و «بازی تاج و تخت» به چشم می‌خورد و انتخاب ویژه هم سریالی نیست جز «فلیبگ» از بریتانیا. مراسم تقدیر از برگزیدگان AFI روز سوم ژانویه بدون پخش تلویزیونی برگزار می‌شود.

کد خبر 468084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha