همشهری آنلاین: بنا به اعلام رسمی رییس محلی حزب دموکرات آمریکا در فلوریدا، دموکرات‌ها در این ایالت قصد دارند انتخابات مقدماتی درون حزبی خود را برای برگزیدن نامزد ریاست جمهوری این جناح تکرار نکنند.

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، در این بیانیه آمده است، نظرسنجی در سراسر این ایالت نشان داده است که اکثر اعضای دموکرات در فلوریدا علاقه‌ای ندارند دوباره در رای‌گیری درباره انتخاب هیلاری کلینتون یا باراک اوباما به عنوان نامزد ریاست جمهوری شرکت کنند. این حزب ایالتی پیش از این دموکرات‌ها در فلوریدا را با به رسمیت نشناختن این انتخابات مقدماتی پس از آن تنبیه کرد که بدون توافق قبلی نتایج رای‌گیری را به خواست خود منتشر کرد. آرای هیات‌های نمایندگی که در تاریخ 29 ژانویه اخذ شده بود، نمی‌بایست تا روز اعلام نامزد دموکرات‌ها در پایان ماه اوت در دنور شمارش می‌شد.

بیش از 300 رای هیات‌های نمایندگی
با توجه به دوئلی که میان کلینتون و اوباما جریان دارد و هنوز نتیجه‌اش مشخص نیست، دموکرات‌های امریکا بحث‌های داغی را برای برگزاری مجدد انتخابات مقدماتی در فلوریدا داشتند که در آنجا کلینتون بیشتر آرا را از آن خود کرده بود.

ایالت میشیگان آمریکا نیز با تنبیه مشابهی مواجه است، جایی که بر اساس گزارش شبکه خبری سی.ان.ان در تاریخ سوم ژوئن قرار است دوباره انتخابات مقدماتی برگزار شود. تجدید انتخابات مقدماتی در هر دو این ایالت‌ها که حائز بیش از 300 رای هیات‌های نمایندگی هستند، می‌توانست در نبرد اوباما و کلینتون تاثیر عمده‌ای داشته باشد.

کد خبر 46808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز