مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

در پنجمین روز ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری شیراز کارناوال‌هایی برای بدرقه برخی داوطلبین بیش از همه چیز توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا بعضی از داوطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قصد ثبت نام در این رویداد را در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان در پنجمین روز داشتند کارناوال هایی را به دنبال خود به این محل آوردند.

یکی از این داوطلبین که خود را دانشگاهی نیز می داند بیش از دو اتوبوس حامل طرفدارانش را در ساعات اولیه صبح امروز به فرمانداری شیراز آورده بود تا او را برای ثبت نام همراهی کنند.

دیدن وارد شدن بیش از ۱۰۰ نفر طرفدار به همراه این داوطلب تعجب اغلب حاضرین و اعضاء ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان را در پی داشت و برخی دیگر نیز دوره این گونه رفتارها را رو به پایان عنوان می کردند و معتقد بودند که آگاهی مردم در خصوص رای دادن به نسبت ادوار گذشته بسیار بالاتر رفته و ارزش رای خود را درک می کنند و آن را تنها برای افراد متخصص،پاکدست و شایسته هزینه خواهند کرد.

داوطلبین این دوره از انتخابات مجلس زمانی که برای ثبت نام به فرمانداری شیراز مراجعه می کنند در ابتدا در سالن اجتماعات این نهاد واقع در طبقه همکف ساختمان فرمانداری مدارک آنها بررسی می شود که کم و کاستی در مدارک وجود نداشته باشد،این سالن ظرفیتی حدود ۳۰۰ نفر را دارد که در زمان ثبت نام دو نفر از داوطلبین امروز که تقریبا همزمان به این محل آمده بودند ظرفیت آن به دلیل وجود همراهان و طرفداران این دو شخص تکمیل شده بود.
زمانی که این دو داوطلب که یکی از آنها نیز سابقه مسوولیت شهرداری سالهای گذشته شیراز را داشته است ،سالن اجتماعات فرمانداری را برای ادامه سایر روند ثبت نام ترک کردند همراهان و طرفداران آنها نیز به دنبالشان عازم سایر طبقات فرمانداری شیراز برای انجام مراحل بعدی شدند که این روند ازدحام و شلوغی را به دنبال داشت و حتی موجب اعتراض سایر داوطلبینی که به تنهایی برای ثبت نام به این محل آمده بودند شد.

یکی از این داوطلبین که تنها به فرمانداری شیراز آمده بود با دیدن این صحنه کنترل از کف داد و با صدای بلند گفت: این چه رفتاری است! نظم این محل را به هم زده اید.

او همچنین گفت: شما که اکنون این رفتارها را از خود نشان می دهید چگونه می خواهید نظم و انضباط را در کشور حاکم کنید؟ قطعا مردم پای صندوق رای جوابتان را خواهند داد.

یکی دیگر از نکاتی که در روز پنجم تعجب حاضرین و خبرنگاران در ستاد انتخابات شیراز را به دنبال داشت این بود که چهره های نسبتا شاخص اصلاح طلب و اصولگرا در کارناوال ها حضور داشتند.

داوطلب تنها

البته داوطلبین زیادی نیز بودند که امروز به تنهایی برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری شیراز آمده بودند که در میان آنها  چهره های شاخصی نیز دیده می شد.

اپلیکیشنی که کار نکرد

یکی از داوطلبین ثبت نام کننده در پنجمین روز ثبت نام به خبرنگار ایرنا گفت: اپلیکیشنی از سوی وزارت کشور برای پیش ثبت نام و تسریع در روند ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شده که متاسفانه علی‌رغم پیگیری زیاد نتوانستم از آن استفاده کنم.

او ادامه داد: بعد از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن و فشردن کلید ثبت باید پیامکی برای نصب این سامانه روی تلفن همراه ارسال شود که این فرایند در همین مرحله متوقف شده و هیچ پیامکی ارسال نمی شود.

این داوطلب اضافه کرد: از شب گذشته تا ظهر روز پنجشنبه ده ها بار برای نصب و استفاده از این اپلیکیشن و انجام مراحل اولیه ثبت نام اقدام کردم اما موفق نشدم.

۶۳ نفر داوطلب در روز پنجم ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری شیراز ثبت نام کردند که ۵۷ نفر آنها مرد و ۶ نفر نیز زن بودند و سن آنها از ۳۰ تا ۶۵ ساله بود.

در بین این افراد ۶ نفر مدرک تحصیلی لیسانس ،۴۵ نفر فوق لیسانس، ۱۱ نفر دکتری، و یک نفر نیز تحصیلات حوزوی داشت.

در مجموع در پنج روز گذشته ۱۷۳ نفر در ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که ۱۴۹ نفر آنها مرد و ۲۴ نفر نیز زنان هستند.

ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح دهم آذر ۹۸در ستادهای انتخابات سراسر کشور آغاز شده است.

استان فارس با  ۳۶ شهرستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه شهرستان های شیراز و زرقان شامل ساکنان بخش مرکزی شیراز و بخش ارژن و شهرستان زرقان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و ۱۴ نماینده دیگر مربوط به سایر شهرستان‌های فارس هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

فارس پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و اهالی استان فارس در چارچوب انتخابات میان‌دوره‌ای آتی مجلس خبرگان رهبری یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت ۹۷ دعوت حق را لبیک گفت انتخاب خواهند کرد.

کد خبر 468073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha