مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تدوین طرح گردشگری سراب «قره‌بلاغ» سرپل‌ذهاب به عنوان یک اثر طبیعی منحصر به فرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.  

سراب قره‌بلاغ سرپل‌ذهاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امید قادری روز جمعه در سفر به شهرستان سرپل ذهاب و بازدید از سراب قره بلاغ افزود: برخی از ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فردی در نقاط مختلف کشور و استان وجود دارد که تاکنون مغفول مانده و با بازدیدهای میدانی این گونه ظرفیت‌ها شناسایی می‌شوند.  
او ادامه داد: سراب زیبای منطقه قره بلاغ سرپل ذهاب از جمله پتانسیل‌های کم نظیر طبیعی است که باداشتن طبیعتی دست نخورده و نیلوفرهای آبی و زرد و همچنین مجموعه تاریخی قلعه مریم به عنوان مکمل گردشگری این منطقه زیبا تلالویی از زیبایی‌های خدادادی و هویت ملی را به نمایش گذاشته است.  
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بازدید از مسیر گازرسانی گردنه پاطاق به سمت ریجاب اظهار کرد: باتوجه به نزدیکی این مسیر به طاق گرا کارشناسان نیز از محل بازدید کردند و نظرات کارشناسی و نهایی را در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح خواهند کرد.  

قادری همچنین با اشاره به بازدید از محل جانمایی مستاجرین زلزله زده روستای پاطاق و دغدغه مردم و همچنین ساکنین پیرامون منطقه ترابی باتوجه به نزدیکی قلعه گبری و عرصه و حریم این مجموعه و محدودیت‌های ساخت‌وساز خاطرنشان کرد: در اسرع وقت شورای فنی استان تشکیل و تصمیمات لازم اخذ خواهد شد که امیدواریم با ارائه راهکارهای کارشناسانه به زودی مشکلات مردم حل شود.  
وجود بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ اثر ثبت شده ملی، مجموعه جهانی بیستون و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.  
 

کد خبر 468071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha