مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به افزایش بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب گفت: تنها در یک روز، بیش از ۳ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که پیش‌بینی می‌کنیم رفته رفته این آمار بیشتر هم شود.  

نمایشگاه کتاب زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، چهارصدمین نمایشگاه کتاب استانی و دهمین نمایشگاه کتاب زنجان با حضور ۲۸۰ ناشر و نمایندگی و ۱۵ ناشر در حوزه نشر الکترونیک با عرضه بیش از ۶۵ هزار عنوان کتاب و لوح فشرده از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زنجان آغاز به کار کرده است.  
 برای این نمایشگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته‌ شده است که با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.  

در حاشیه این نمایشگاه کتاب حدود ۲۰ برنامه جانبی در موضوعات مختلف از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، شعر آخشامی و... برگزار می‌شود.  

  • بازدید ۳ هزار نفر از نمایشگاه کتاب

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: فقط در روز دوم برگزاری نمایشگاه حدود ۳ تا ۴ هزار نفر از آن بازدید کردند.  

ابراهیم قاسمی با اشاره به استقبال مردم از برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار کرد: با توجه به برگزاری برنامه‌های جنبی نیز شاهد استقبال مردم از نمایشگاه هستیم.  

وی با اشاره به این‌که امروز یک برنامه با حضور شعرایی از ماهنشان برگزار شد، تصریح کرد: در طی دو روز گذشته نیز برنامه‌هایی از شهرستان‌ها بودیم.  

قاسمی با اشاره به نوسانات قیمت کتاب در چند ماهه گذشته گفت: با این حال شاهد خرید خوبی از سوی مردم هستیم.  

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به حضور پررنگ ناشران و کتابفروشی‌های زنجان در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: تا روز سوم استقبال خوب بوده، اما پیش‌بینی ما این است که روزهای آخر استقبال بیشتر از قبل شود.  

وی در ادامه به بازدید حدود ۳ تا ۴ هزار نفر از نمایشگاه کتاب طی روز دوم اشاره کرد و افزود: البته این آمار تقریبی است و قطعا افراد بیشتری از نمایشگاه دیدن کرده‌اند.  

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به برگزاری ۲۰ برنامه جانبی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: استقبال از این برنامه‌ها نیز بسیار بالا است.  

  • نفوذ فرهنگ غربی به زندگی مردم نگران‌کننده است

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت: یکی از برنامه‌های نمایشگاه کتاب سبک زندگی اسلامی به طریقی است که در بیانیه گام دوم مطرح شده است که امیدواریم با تشریح این موضوع بهتر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را جاسازی کنیم.  

عباس بابایی گفت: تاکنون یک جنگ نرم تمام عیار توسط دشمن اجرایی می‌شد که برای تغییر در محاسبات و تغییر گفتمان فرهنگی مردم ایران بوده است.  
وی با اشاره به این‌که نفوذ فرهنگ غربی به درون زندگی مردم نگران‌کننده است، گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه تذکر داده و رهنمودهای لازم را ارائه کرده‌اند.  

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به این‌که امروزه نتایج زیان‌بار سبک زندگی غربی کاملا در زندگی شهروندان غربی مشهود است، تصریح کرد: آنطور که مشهود است غربی‌ها نه در حوزه زندگی مشترک و نه تربیت فرزند درست عمل نکرده‌اند.  

وی با بیان این‌که سبک زندگی غربی موجب آثار سوئی در زندگی افراد می‌شود، اضافه کرد: سبک زندگی غربی در واقع در قالب مصرف گرایی و نگاه خاص غرب به انسان به عنوان محور است، در حالی که در دین اسلام محور هستی خداوند بوده و سعادت نیز در اطاعت از خداوند محقق می‌شود.  

بابایی با اشاره به این‌که در حیات طیبه ما خانواده جایگاه والایی دارد، تصریح کرد: هیچکدام از این موارد در سبک زندگی غربی جایگاهی ندارد.  

  • استقبال مردم از برنامه‌های جانبی

یکی از نویسندگان زنجانی نیز در ارتباط با برنامه شعر آخشامی از سری برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب گفت: استقبال از نمایشگاه کتاب به‌ویژه برنامه‌های جانبی بالا است.  

علی محمد بیانی با اشاره به این‌که در آخرین برنامه کتاب «یئدی نامه» نقد شد، گفت: همین کتاب دارای محتوای غنی است که تشریح آن به شهروندان اطلاعات غنی را به آنها خواهد داد.  

 این نویسنده زنجانی با اشاره به این‌که صاحب این اثر میرزا صادق اوریادی شاعر و ادیب توانمند اهل ماهنشان متولد سال ۱۲۰۰ است، تصریح کرد: کتاب «یئددی نامه» خلاصه‌ای از هفت اثر عاشقانه بوده که در این اثر تنها یک داستان عاشقانه «لیلی و مجنون» به زبان ترکی از زبان این شاعر سروده شده است.  

بیانی ادامه داد: سبک ساده‌نویسی در این کتاب سبب علاقه‌مندی زبان‌شناسان به این کتاب شده است و نشان‌دهنده ارزش والای ادبی و هنری آن است.  
وی گفت: در این کتاب برای نخستین بار شعر ترکی «شیخ اشراق سهروردی» فیلسوف و عارف نامدار، عباس‌خان افشار و نگاری سجاسی هم آورده شده است.  
بیانی افزود: انتشارات این اثر «نیکان کتاب»، مصحح آن نیز «علی‌محمد بیانی» بوده که ۲ هزار نسخه در قالب جلد سخت و شومیز به چاپ رسیده است.  

فاطمه احمدی یکی از شهروندان زنجانی نیز در ارتباط با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: یکی از ویژگی‌های خاص نمایشگاه کتاب امسال دو نوبته بودن آن است که فرصت بیشتری را برای کتابخوانان فراهم کرده است.  

وی با اشاره به این‌که با دو نوبته شدن نمایشگاه کتاب هرکس به تناسب شغل و موقعیتی که دارد، قادر به حضور در نمایشگاه در ساعات مختلف است، تصریح کرد: کتب ارائه شده در نمایشگاه کتاب نیز مطلوب بوده و بسیاری از منابع که شاید در طول سال نتوان آن را پیدا کرد در این نمایشگاه یافت می‌شود.  

کد خبر 468062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha