رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج گفت: دوره تخصصی جست و جو و نجات در حوادث جاده‌ای ویژه خواهران با حضور ۶۰ نفر از نجاتگران خواهر جمعیت هلال احمر البرز به میزبانی شهرستان کرج برگزار شد. 

نجات حوادث جاده‌ای هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید فتح الله‌هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج، البرز گفت: دوره تخصصی جست‌وجو و نجات در حوادث جاده‌ای با حضور ۶۰ نفر از امدادگران و نجاتگران خواهر هلال احمر استان البرز با حضور مربیان مجرب  در محل جمعیت هلال احمر شهرستان کرج و مرکز اسقاط خودرو قزل حصار برگزار شد. 

فتح الله‌هاشم نژاد افزود: هدف از برگزاری این دوره تخصصی ارتقای توان و دانش امدادگران جهت پاسخگویی به موقع و مناسب و ارائه کمک‌های لازم به مصدومان حوادث جاده‌ای به‌ویژه در پست امداد و نجات نوروزی بانوان است. 

وی در ادامه گفت: مدیریت صحنه تصادف، دوک چینی و پارک آمبولانس، خارج کردن مصدوم از خودروی آسیب دیده و آشنایی با روش‌های دستیابی و رهاسازی مصدوم به وسیله دستگاه‌های نجات هیدرولیک و پنوماتیک، اقدامات پیش بیمارستانی و حمل و انتقال مصدوم، کار با آمبولانس و خودروی نجات از سرفصل‌های آموزشی این دوره بود. 

هاشم نژاد به موقعیت ترافیکی شهر کرج اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که شهر کرج محور مواصلاتی و شاه راه اتصال ۱۴ استان کشور از شمال به جنوب و از شرق به غرب کشور است، آمادگی امدادگران برای برخورد با این گونه مخاطرات به‌ویژه در ایام پرترد مانند عید نوروز می‌تواند باعث پایین آمدن خسارات جانی و مالی هموطنان شود. 

کد خبر 468057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha