پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

طرح زمستانی راهداری خراسان رضوی پنج‌شنبه ۱۴ آذر با رژه کارکنان و ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان آغاز شد.

طرح زمستانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی امروز در مراسم اعلام آغاز طرح زمستانی راهداری در خراسان رضوی گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته، طرح زمستانه راهداری همزمان در تمامی شهرستان های استان از نیمه آذرماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

ابراهیم نصری افزود: برغم تمامی کاستی های موجود و تحریم واردات ماشین آلات سنگین راهداری، همکاران ما در راهداری های استان با تمامی توان، کمر به خدمت به مردم بسته‌اند.

جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: پلیس راه ارتباط تنگاتنگی با اداره کل راهداری دارد و نیروهای آن دوشادوش پرسنل راهداری در گردنه های برفگیر استان همچون تیوان، گوجگی، شریف آباد، رباط سنگ، بید، البلاغ و مزداوند به صورت شبانه روزی حضور دارند.

سرهنگ محمدعلی احسانبخش افزود: پلیس راه همچنین بیش از ۱۷۵ تیم مستقر در خارج از محل استقرار راهداران در نظر گرفته تا شرایط امنیت و اطمینان سفر را برای زائران و مسافران استان فراهم کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی هم گفت: امسال در طول راه های استان ۷۶ اکیپ شامل ۷۶۵ نفر راهدار در ۷۶ نقطه مستقر می شوند.

علیرضا خجسته افزود: این اکیپ‌ها با ۵۴۳ دستگاه ماشین آلات راهداری در خدمت مردم بوده تا در صورت بروز شرایط برف و یخبندان نسبت به برفروبی، شن و نمک پاشی جاده های استان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: راهداران، ۵۱ گردنه در طول شریان های اصلی حمل و نقل جاده ای استان به طول ۵۴۰ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه از جاده‌های روستایی به طول۵۷۰ کیلومتر و ۱۳۶ نقطه مه گیر و محل وقوع کولاک و برف به طول ۵۸۰ کیلومتر را پوشش خواهند داد.

خراسان رضوی۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر 468011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha