رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل استان خبر داد.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان سیل فروردین‌ماه سال جاری خسارت عمده‌ای به همه زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان شامل؛ ایستگاه‌های پمپاژ، جاده‌های بین مزارع، باغات، مزارع استخرهای پرورش ماهی و ... وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب هیئت دولت مبنی بر جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان بیش از ۳۰ هزار پرونده در استان لرستان تشکیل شد و تاکنون به ۱۴ هزار پرونده بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شده و یا در حال پرداخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: با توجه به شفاف شدن و مشخص شدن وضعیت پرونده‌ها و تکمیل مستندات مورد نیاز، روند پرداخت خسارات سرعت بیشتری به خود گرفته و به‌طور میانگین روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مبلغ خسارت به حسابشان واریز و یا واریز خواهد شد و مابقی پرونده‌ها به مرور در حال انجام است.

بازدار اضافه کرد: خسارات وارده به بخش شیلات لرستان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ ٨ میلیارد تومان به حساب پرورش‌دهندگان واریز شده و مابقی طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت خسارت به‌صورت بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت است و تاکنون مبلغ ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ٨ بانک عامل واگذار شده و بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از بانک‌های عامل همراهی و همکاری با کشاورزان را خواستاریم بعضی از بانک‌ها متأسفانه در پرداختی‌ها کوتاهی می‌کنند، با توجه به نیاز کشاورزان و خسارت دیدگان به نقدینگی برای ادامه فعالیت در اعطای این وام‌ها همکاری و تسریع کنند.

بازدار بیان کرد: دبیرخانه ستاد سیل مستقر در سازمان جهاد کشاورزی لرستان به‌طور شبانه‌روز مشغول به کار هستند اما در طول روز کشاورزان خسارت‌دیده به این ستاد مراجعه کرده و باعث کند شدن روند انجام کارها می‌شوند.

وی اظهار کرد: از کشاورزان هم استانی استدعا داریم از مراجعه به ستاد استان خودداری کرده چراکه این کار باعث مختل شدن و کند شدن روند پرداخت‌ها می‌شود. چنانچه نیاز به حضور کشاورزان باشد با توجه به اطلاعات موجود در پرونده به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 467988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha