مدیر خانه مطبوعات کردستان گفت: از مسئولان کشوری و استانی درخواست اختصاص سهمیه بنزین برای خبرنگاران و عکاسان این استان را داریم.

حسینی‌نسب 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمد لطیف حسینی‌نسب اظهار کرد: هم اکنون ۲۲۰ نفر در رسانه‌های استان اعم از نوشتاری و الکترونیک مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و عکاسان خبری با کمترین دستمزد و درآمد در رسانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: جامعه رسانه‌ای استان با وجود تمام مشکلات به لحاظ مادی در عرصه اطلاع‌رسانی همواره نقش خود را به بهترین شیوه ایفا کرده‌اند.

به گفته مدیر خانه مطبوعات کردستان، ایجاد بسترهای لازم برای حمایت از اصحاب رسانه به عنوان یک ضرورت مهم همواره دغدغه خانه مطبوعات بوده و در این راستا نیاز به حمایت بخش‌های مختلف دارد.

وی اضافه کرد: لذا توان خرید بنزین آزاد را ندارند به همین دلیل درخواست اختصاص سهمیه بنزین به این قشر را داریم.

وی تصریح کرد: خبرنگاران و عکاسان در طول روز برای تولید و پوشش برنامه‌های خبری و تصویری متعددی در نقاط مختلف استان با خودرو شخصی حضور پیدا می‌کنند که نیاز است توجهی به مشکلات این قشر شود.

مدیر خانه مطبوعات کردستان اضافه کرد: انتظار می‌رود وزرای کشور و فرهنگ ارشاد اسلامی به این قضیه ورود پیدا کنند و نه تنها برای اهالی رسانه استان بلکه در سراسر کشور سهمیه ایی به  این قشر اختصاص دهند.

حسینی‌نسب اضافه کرد: مدیر خانه مطبوعات کردستان با اشاره به اینکه خبرنگاران و عکاسان شاغل در رسانه‌ها هزینه‌ای بابت تردد جهت پوشش برنامه‌ها دریافت نمی‌کنند، افزود: افزایش قیمت بنزین تاثیری زیادی بر روی فعالیت این قشر گذاشته و نیاز است سهمیه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ از ساعت ۲۴ روز ۲۳ آبان‌ماه با مصوبه دولت قیمت بنزین افزایش یافت و ماهیانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد با نرخ سه هزار تومان توزیع می‌شود.

کد خبر 467985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha