ساخت شهرجدید تیس با حضور وزیر راه و شهرسازی، در سواحل مکران آغاز شد.

آغاز سات شهر جدید تیس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله نخست آماده سازی زیرساخت‌ها و توسعه این شهر امروز با بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

محمد اسلامی افزود: ۲۷ سال از تصویب شهرجدید تیس می گذرد و دلیل تاخیر آن دیدگاه مسئولان و مدیران وقت این بوده که این شهر ضرورتی برای ایجاد ندارد.

وی گفت :  شهر جدید و مدرن تیس قرار است به یک نقطه گردشگری، تفریحی و توسعه یافته، تبدیل شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که چابهار و کنارک به دلیل همجواری با سواحل و دریای عمان و آب و هوای مساعدی، برای گردشگری و کشاورزی مناسب هستند، از سرمایه گذاران و بخش خصوصی دعوت کرد با حضور در این منطقه و سرمایه گذاری زمینه بهتر توسعه را در این محدوده فراهم کنند.

اسلامی بر تکمیل جاده ۲ بانده چابهار-کنارک و جاسک- بندرعباس، تامین زیرساخت های مناطق حاشیه شهرهای چابهار و کنارک، ساخت جاده های روستایی و بازگشایی راهها تاکید کرد.

همچنین امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار آغاز می‌شود.

به گفته کردی، مدیرعامل منطقه آزادچابهار،  فرودگاه چابهار در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار اجرا می‌شود.

مرحله نخست ساخت فرودگاه چابهار در ۱۳ هزار مترمربع زمین و با ظرفیت ورود و خروج بیش‌از ۸۰۰ هزار مسافر آغاز  و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست فرودگاه بین‌المللی چابهار در ۲۴ ماه آینده تکمیل شود

بازدید از راه آهن و محور ترانزیتی چابهار - زاهدان، کلنگ زنی شهر جدید تیس و فرودگاه چابهار، بازدید از حاشیه این شهر اقیانوسی و ساختمان شهر جدید تیس از جمله برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به بنادر کنارک و چابهار است.

همچنین شرکت در نشست شورای هماهنگی حمل و نقل سیستان و بلوچستان در چابهار، کلنگ زنی بزرگراه در شرقی سه راهی رمین، باند دوم محور چابهار به پلیس راه کنارک و بازدید از بندر شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های روز جمعه وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان است.

کد خبر 467964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha