نشست هم اندیشی مشارکت حداکثری در انتخابات با سخنرانی فعالان سیاسی و همچنین مسئولان ارشد استان کردستان با اعتراض یکی از فعالان سیاسی به ترکیب اعضا هیات های اجرایی برگزار شد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، چهارشنبه شب نزدیک به ۴۰۰ نفر از فعالان سیاسی و مدنی، اعضای احزاب و گروه های سیاسی، جمعی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی و شماری از افراد داوطلب ثبت نام شده در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گردهم آمدند.

در این مراسم که به نام نشست هم اندیشی مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، علاوه بر شماری از مدیران ارشد استان، جمعی از فعالان سیاسی نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

نماینده ولی فقیه در کردستان، فرماندهان سپاه بیت المقدس و انتظامی کردستان، مدیران کل اطلاعات و دادگستری به همراه استاندار کردستان با حضور بر روی سن، هر کدام در سخنانی به اهمیت برگزاری انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری مردم در این عرصه پرداختند.

در لابلای سخنرانی های مسئولان حاضر بر روی سن، به صورت نوبتی از میان چهره های اصولگرا و اصلاح طلب نیز افراد مختلف دعوت شده و آنها نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی می پرداختند.

نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان به عنوان شروع کننده مراسم در ابتدا به اهمیت برگزاری انتخابات اشاره کرده و هر کدام به بیان اهمیت حضور مردم در این عرصه، بر حفظ وحدت و همدلی برای برگزاری انتخاباتی پرشور تاکید کردند.

استاندار کردستان بخشی از وقت سخنرانی خود را به بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان داد و از وی خواست تا در خصوص اقدامات و کارهای دولت در راستای توسعه این استان سخنرانی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در سخنان خود ضمن اشاره به شرایط سخت حاکم بر مسائل اقتصادی کشور، گفت: کردستان در مسیر توسعه است و هیچ کدام از پروژه های توسعه ای در این استان متوقف نشده اند.

وی با اشاره به شماری از پروژه ها و طرح های در دست اقدام، افزود: بحث اختصاص آب به زمین های دیم، راه آهن همدان – سنندج و احداث فرودگاه دوم در استان کردستان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

الزامات مورد نیاز برای حضور حداکثری مردم  در انتخابات

در ادامه نوبت به بهروز خیریه از چهره های اصولگرا رسید تا وی نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص الزامات مشارکت حداکثری و همچنین لزوم انتخاب افراد توانمند و لایق برای انتخابات پیش رو اشاره داشته باشند.

رمضان یوسفی به نمایندگی از اصلاح طلبان نیز دیگر سخنران این مراسم بود که وی نیز در سخنانش بر اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یک اصل مهم تاکید کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان دیگر سخنران این نشست هم اندیشی بود که وی نیز با اشاره به شرایط و وضعیت حاکم بر کشور و توطئه های دشمنان، گفت: دشمن از هر فرصت و بهانه ای برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی استفاده می کند و ما باید هوشیار باشیم.

سردار حسینی از تامین امنیت انتخابات خبر داد و گفت: تلاش برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک رسالت عمومی است و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

سردار آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان نیز دیگر سخنرانی این نشست هم اندیشی بود که وی نیز در سخنان خود به اهمیت برگزاری انتخابات و تلاش همگانی در راستای حضور حداکثری مردم در صحنه اشاره کرد.

شعبان سپهر از چهره های اصلاح طلب و معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دیگر سخنران این مراسم بود که وی نیز با اشاره به حساسیت های کشور بر حفظ وحدت در بین تمامی نیروها در راستای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

اما سخنران بعدی که به نوعی فضای سالن را به هم ریخت جلیل مهدی عراقی از چهره های پیشکسوت اصولگرای کردستان بود که در ابتدای سخنان خود به اختصاص وقت برای سخنرانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتراض کرد.

اعضای هیات های اجرایی از یک طیف سیاسی انتخاب شده اند

وی گفت: نکته اول اینکه سخنرانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان کاملا انتخاباتی و تبلیغاتی بود و اتفاقا ما نسبت به عملکرد تیم اقتصادی دولت در کردستان اعتراض داشته و داریم و بارها نیز اعلام کرده ایم که حاضریم با آنها به صورت حضوری مناظره داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مواردی از قوانین و آئین های نامه برگزاری انتخابات، نسبت به چینش اعضای هیات های اجرایی در سراسر استان کردستان و انتخاب آنها از یک طیف و جریان خاس سیاسی انتقاد کرد.

این انتقاد وی با کف و سوت چهره های اصولگرا و با اعتراض اصلاح طلبان و نزدیکان به دولت در کردستان مواجه شد به حدی که الیاسی سرپرست فرمانداری قروه ضمن حضور در مقابل سن به وی اعتراض کرد.

اعتراض جلیل مهدی عراقی برای لحظاتی فضای مراسم را عوض کرد تا جایی که نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم حفظ آرامش جلسه و همچنین تسلط افراد بر احساسات خود گفت: این نشست هم اندیشی است و قرار است که هم دور هم جمع شده و برای حضور حداکثری در انتخابات برنامه ریزی داشته باشیم.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: من به همه شما قول می دهم که هر گونه مسئله و موردی در خصوص انتخابات باشد شخصا پیگیری خواهم کرد و به همین دلیل این نشست جای طرح این گونه مسائل نیست.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان دیگر سخنران این نشست بود که وی نیز همه گروه ها و جریان های سیاسی را فرزندان این انقلاب و نظام عنوان کرد و شماری از اقدامات و توطئه های دشمن در راستای مقابله با انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد.

رئیس کل دادگستری و همچنین دادستان سنندج نیز دیگر سخنرانان این نشست هم اندیشی بود که به بیان شماری از قوانین و مقررات در خصوص تخلفات انتخاباتی پرداخته و از آمادگی کامل در راستای برخورد با هر گونه تخلفی انتخاباتی در استان کردستان خبر دادند.

خسرو قاضی زاده و فاطمه سهرابی دو چهره دیگری اصلاح طلب و اصولگرا بودند که آنها نیز در سخنان خود به اهمیت انتخاب اصلح و همچنین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کردند.

استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان نیز در پایان ضمن جمع بندی موارد بر اهمیت حضور حداکثری مردم و همچنین تلاش در راستای برگزاری انتخاباتی سالم در امنیت کامل تاکید کردند.

کد خبر 467941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha