رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری آخرین مهلت اجرای مرحله سوم شماره گذاری ادوات کشاورزی در این استان همزمان با سراسر کشور را آخر آذرماه سال جاری اعلام کرد.

ادوات کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ذبیح الله غریب چهارشنبه ۱۳ آذر  اظهار داشت: ماشین‌آلات کشاورزی نظیر تراکتور و کمباین، نقش محوری در افزایش تولیدات بخش کشاورزی دارند و اهمیت و ضرورت پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی در راستای شناسایی و شناسنامه‌دار کردن آنها برای ساماندهی بهتر و ارائه خدمات مناسب‌تر و تسریع در امور مربوط به ماشین‌های کشاورزی خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر یک هزار و ۴۹۶ دستگاه تراکتور با عمر کمتر از ۱۳ سال در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۴۹ دستگاه شماره‌گذاری شد و ۴۴ دستگاه دیگر نیز در این زمان تعیین شده شماره‌گذاری خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین تعداد تراکتور با عمر بین ۱۳ تا ۲۵ سال موجود در استان را نیز دو هزار و ۱۹۹ دستگاه ذکر کرد و گفت: این تعداد ادوات کشاورزی قدیمی نیز با انجام فرایند اداری‌ در زمان مشخص شده امسال شماره‌گذاری خواهد شد.

وی دیگر اهداف اجرای این طرح را ایجاد مکانیسم کنترلی در تردد، قابلیت بیمه شدن، ساماندهی و مالک‌دار شدن، جلوگیری از سرقت و مدیریت و اختصاص سوخت عنوان کرد.

غریب گفت: براساس مصوب ابلاغی سازمان، مالکین ماشین‌های کشاورزی زیر ۲۵ سال عمر، که برای پلاک‌گذاری ماشین خود اقدام نکنند، از دریافت سهمیه سوخت محروم می شوند.

وی تصریح کرد: در این استان بیش از ۷ هزار و ۸۵۳ دستگاه تراکتور فعال وجود دارد، که از این تعداد ۳ هزار و ۶۹۵دستگاه با عمر زیر ۲۵ سال است و مشمول قانون پلاک‌گذاری می شود.

غریب، با اشاره به اینکه عملیات پلاک‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی هم‌اکنون در مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانهای ۱۰گانه در حال اجراست، افزود: تاکنون صاحبان بیش از یکهزار و ۳۳۴ دستگاه از ادوات کشاورزی مشمول پلاک‌گذاری، پلاک دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق سوخت و ساماندهی و شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی سوخت بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی، به ایجاد تحول در نوسازی ادوات کشاورزی چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی یکهزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی از محل تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان پرداخت شده است.

چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می‌کند و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره‌بردار است.

کد خبر 467881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha