مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه اعلام کرد که خیابان‌های اکثر شهرهای استان، ظرفیت عبور رواناب پس از بارندگی‌ها را ندارند.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جلیل بالایی» چهارشنبه ۱۳ آذر، ضمن اشاره به اینکه بروز پدید آبگرفتگی در سطح شهرها به ویژه شهر کرمانشاه پس از بارندگی‌ها اجتناب ناپذیر است، گفت: مهمترین مشکل شهروندان در بارندگی‌های اخیر آبگرفتگی معابر بود.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها خسارتی به همراه نداشته، گفت: بارش‌های امسال در سطح استان در مدت زمانی کوتاهی و باشدتی زیاد رخ می‌دهند که این امر منجر به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.

بالایی یادآور شد: در بارندگی‌های روزهای گذشته دیدیم که در کمتر از ۳۰ ساعت ۵۱ میلی‌متر باران بارید که این منجر به جاری شدن رواناب در سطح خیابان‌ها به ویژه شهر کرمانشاه شد.

بالایی توضیح داد: اوج شدت بارش‌ها و آبگرفتگی معابر در نیمه شب بود از این رو مردم به دلیل آبگرفتگی معابر و کندی ترددها با کمترین مشکل روبه رو شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در روزهای آینده نیز شاهد بارش برف و باران در سطح استان خواهیم بود، گفت: هشدارهای لازم به دستگاه‌های اجرایی برای رویارویی با این سامانه بارشی داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: باتوجه به احتمال بارش برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان، راهداری کرمانشاه در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت بسته شدن راه‌ها برای بازگشایی آنها اقدام کند.

  • آمادگی راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه نیز از آماده‌باش زمستانی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۴۸ راهدارخانه در این ایام فعال است و ۴۳۰ نیروی راهداری در قالب اکیپ‌های مختلف در این راهدارخانه‌ها آماده هستند.

«فریبرز کرمی» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، افزود: ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از جمله ۳۷ دستگاه کامیون نمک‌پاش و برف‌روب، ۶۵ دستگاه برف‌روب، ۴۱ دستگاه نمک‌پاش، چهار دستگاه برف‌خور، ۴۶ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه بلدوزر و ۲ دستگاه تراکتور برف‌روب در استان فراهم است.

وی از تامین شن و نمک موردنیاز برای جاده‌ها نیز خبر داد و گفت: نزدیک به ۴۰ هزار تن شن و نمک تامین شده است.

کرمی یادآور شد: بیشترین میزان شن و نمک در نظر گرفته شده با ۶ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به شهرستان کرمانشاه است و برای مابقی شهرستان‌ها نیز به نسبت وضعیت راه‌ها ذخیره مناسبی فراهم است.

  • بارش‌ها تا یکشنبه ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هم اعلام کرد: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه تا اوایل یکشنبه با گذر سامانه بارشی دیگری از جو منطقه بارش باران در سطح استان پیش بینی می‌شود.

«محمد خسروی» با بیان اینکه بارش‌ها در روز شنبه از شدت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: این بارش‌ها در نواحی کوهستانی، گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان کرمانشاه به صورت برف خواهد بود.

کد خبر 467872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha