فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان "ایرانشهر" و کشف بیش از ۳ تن و ۵۴۱ کیلو مواد افیونی خبر داد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار  محمد قنبری فرمانده انتظامی استان با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان "ایرانشهر" دست یافتند.

فرمانده انتظامی استان افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی حوالی ساعت یک بامداد روز گذشته اعضای این باند مسلحانه را که با ۳ دستگاه وانت پیکاپ، پژو ۴۰۵ و سمند در حال جابجایی محوله مواد مخدر در محور "دشت سمسور-بزمان" بودند، شناسایی و تحت نظر گرفتند.

او تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی به سمت عوامل انتظامی تیراندازی و با سرعت سرسام آوری متواری شدند که پس از طی مسافتی جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر، خودروها را با قانون بکارگیری سلاح در یکی از جاده‌های کوهستانی همان محدوده متوقف کردند.

سردار قنبری بیان داشت: با متوقف شدن خودروها درگیری مسلحانه آغاز و پس از ۳ ساعت سوداگران مرگ در مواجهه با آتش پر حجم تکاوران پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود با رها کردن محموله مواد مخدر به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: در این عملیات مقتدرانه در پاکسازی از منطقه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و در بازرسی از خودروها در مجموع ۳ تن و ۴۲۵ کیلو و ۴۴۷ گرم مواد مخدر شامل؛ ۲ تن و ۴۲۵ کیلو و ۴۴۷ کیلو گرم تریاک، یک تن سوخته تریاک، ۱۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه، یک قبضه گرینف، ۳ جعبه نوار حاوی ۴۴۵ تیر جنگی، یک قبضه "سمینف" به همراه ۱۰ فشنگ جنگی، یک قبضه کلاش، ۹۰ فشنگ جنگی کلاش و یک قبضه کلت کمری کشف شد.

سردار قنبری با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای متواری این باند مسلحانه خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در گلوگاه‌ها و ورودی‌ها قاچاق حضور فعال دارد و در راه مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند و این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را با سوداگران مرگ تنگ کرده است.

کد خبر 467859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha