مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این حجم از زمین‌خواری و تجاوز به اراضی منابع طبیعی، رودخانه‌ها و محیط زیست ظرف ۱۰ سال آینده با فاجعه‌ای زیست محیطی مواجه خواهیم شد

محیط زیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وحید محمدی‌تبار در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، مبارزه با این پدیده را دغدغه مردم و مسوولان دانست و گفت: یکی از نگرانی‌های جدی ما در حوزه بحران زمین خواری و تجاوز به حریم طبیعت، محیط زیست و رودخانه‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پیش‌بینی حوزه بحران این است که با این حجم از زمین‌خواری و تجاوز به اراضی منابع طبیعی، رودخانه‌ها و محیط زیست ظرف ۱۰ سال آینده با فاجعه‌ای زیست محیطی مواجه خواهیم شد که با میلیارد دلار هم قابل جبران نخواهد بود.

وی با تشکر از جدیت معاون امور عمرانی و دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌خواری عنوان کرد: تا نگاه‌ها به سمت برخورد قاطع با زمین‌خواری نرود مشکل حل نخواهد شد، متاسفانه در این خصوص یا شعار داده‌ایم یا صورتجلسه‌ها را تکمیل و بازرسی کرده‌ایم اما متاسفانه کارگروه مبارزه با زمین‌خواری بدون خروجی در حد شعار مانده است.

این مسوول عنوان کرد: مشکل استان این است که نگاه‌ توسعه‌ای و مبتنی بر مدیریت علمی و استفاده از منبع آب، انرژی و محیط زیست ندارد در همین شهر شیراز مقداری از اراضی ملی برای حمایت از منابع طبیعی و کمک به بقاع و ثبات محیط زیست به مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و زیست محیطی تبدیل شده اما در استان ما کسی استثنا نیست.

 محمدی‌تبار بیان کرد: در همین شهر یاسوج اراضی ملی به عنوان طرح‌های اقتصادی به متقاضی واگذار شده و حتی در سیل امسال از دولت هم شکایت کرده اما این فرد با فریب مسوولان ۵ یا ۶ هکتاری که برای طرح اقتصادی به او واگذار شده را سه بار تغییر کاربری داد و در مرحله آخر از گردشگری به ملک شخصی تبدیل کرده که این زمین‌خواری است.

وی با بیان اینکه مبارزه با این پدیده نیازمند حمایت قوی شورای تامین و مسوولان ارشد استانی است، خاطرنشان کرد: با حمایت شورای تامین و گزارشات تخصصی دستگاه‌ها به صورت قاطع با زمین‌خواری مبارزه می‌شود.

کد خبر 467848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha