کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل انجمن راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین اقامت گردشگران خارجی را در استان از نیم روز به یک و نیم روز رساندیم.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «احمد پهلوانی»  افزود: تمام تلاش ما اینست که ظرفیت‌های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان را به گردشگران و توریست‌ها معرفی کنیم.

وی اظهارکرد: حدود ۴ سال است که فعالیت ما بیشتر و چشمگیر شده و در جهت معرفی و راهنمایی گردشگران داخلی و خارجی تلاش می کنیم.

مدیرعامل انجمن راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر میانگین اقامت توریست های خارجی را در استان کهگیلویه و بویراحمد از نیم روز به یک و نیم روز برسانیم که به جهت معرفی استان در داخل و خارج از کشور بخصوص کشورهای اروپایی بوده است.

پهلوانی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ راهنمای گردشگری دارای کارت شناسایی و آموزش دیده در استان داریم. راهنمایان گردشگری نیاز به آموزش دارند که متاسفانه آموزش خیلی گران است که از توان این قشر خارج است و نیاز به حمایت و کمک مسئولان داریم.

وی ادامه داد: در صورتی که نسبت به رفع مشکلات این قشر اقدام کشور می توانیم فعالیت این انجمن را افزایش دهیم.

مدیرعامل انجمن راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از مشکلات اعضای این انجمن بیمه نبودن اعضاست و از نظر سازمان تامین اجتماعی تاکنون راهنمایان گردشگری بعنوان شغل محسوب نشده است.

پهلوانی تاکید کرد: شمال استان جاذبه‌های طبیعی و در جنوب استان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی داریم که در حال معرفی ظرفیت‌ها و مناطق در دسترس و دارای زیرساخت هستیم.

وی بیان کرد: همزمان در حال مسیر یابی و جاذبه یابی در سطح استان با تعریف زیرساخت معین هستیم.

کد خبر 467834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha