جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

طرح خدمت رسانی به کارتن خواب ها در ایام سرد سال به همت زنان بهبودیافته «خانه خورشید» با هدف کمک به همنوعان اجرا می‌شود.

زنان کارتن خواب

همشهری آنلاین_ زینب زینال­ زاده: با سرد شدن هوا، طرح خدمت رسانی به کارتن خواب­ها و بی خانمانان از سوی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اجرا می‌شود. در این طرح کارتن خواب ­ها به گرمخانه‌ها منتقل یا در اتوبوس‌های سیار اسکان داده می‌شوند. در محله‌های شوش و هرندی منطقه۱۲ که کلونی اعتیادند، تعداد زیادی از کارتن خواب­ ها، معتادان و بی­ خانمان‌ها تمایلی برای رفتن به گرمخانه ندارند و در گوشه‌ای از پارک‌ها آتش روشن می‌کنند و شب را به روز می‌رسانند.

زنان بهبودیافته «خانه خورشید» برای کمک به این افراد، در طول سال طرح خدمت رسانی را اجرا می‌کنند. به گفته «لیلا ارشد»، مدیرعامل خانه خورشید، هر روز ۲ تیم از ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ در بوستان‌های منطقه ۱۱ و ۱۲ گشت می‌زنند و تجهیزاتی مانند کاور برای گرم شدن و غذا در اختیار کارتن خواب­ ها و بی­ خانمانان قرار می‌دهند.

لیلا ارشد مدیرعامل خانه خورشید

ارشد با بیان اینکه کارتن خواب­ هایی که شب را کنار آتش روز می‌کنند در اثر بی احتیاطی دچار سوختگی می‌شوند و نیاز به لوازم بهداشتی و پانسمان جراحت ها دارند گفت: «گشت‌های خانه خورشید، از جمله گروهی هستند که لوازم بهداشتی مانند باند، آنتی بیوتیک و پمادهای سوختگی در اختیار آسیب دیدگان قرار می‌دهند.»

او به چگونگی رسیدگی به کارتن ­خواب­ های بیمار هم اشاره و عنوان کرد: «نیروهای گشت، کارتن­ خواب­ های بیمار را شناسایی می­ کنند و از طریق خانه خورشید به مراکز درمانی و بیمارستانی معرفی می‌شوند. کسانی هم که از دندان درد رنج می‌برند، در درمانگاه دندانپزشکی خانه خورشید، خدمات رایگان دریافت می‌کنند.»

پانسمان آسیب دیدگان توسط تیم گشت خانه خورشید

توزیع صابون در میان کارتن خوابها برای جلوگیری از شیوع آنفلونزا اقدام دیگری است که توسط گشت‌های خانه خورشید انجام می‌شود. لیلا ارشد در توضیح این خبر گفت: «توزیع صابون و آموزش راههای پیشگیری و رعایت نکات ایمنی پس از ابتلا به آنفلونزا کارهایی هستند که هر روز توسط گشت‌های خانه خورشید انجام می‌شود.»

به گفته او در این روزها که شهروندان با چالش شیوع آنفلونزا مواجه هستند در بین کارتن خوابها ماسک توزیع می‌شود.

ارشد در پایان صحبت هایش به تشویق معتادان برای سوء مصرف توسط بهبودیافتگان خانه خورشید اشاره کرد و گفت: «صحبت کردن بهبودیافتگان با معتادان تاثیرات مثبتی دارد و می‌تواند روزنه امیدی برای قطع مصرف و بازگشت به زندگی‌شان باشد. بنابراین در گشت‌های روزانه بهبودیافتگان از تجربیات خود برای معتادان حرف می زنند و آنها را به ترک مواد مخدر ترغیب و تشویق می‌کنند.»

کد خبر 467831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha