چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا و یا شیوع نوع خطرناک بیماری آنفلوآنزا در مدارس این استان مشاهده و گزارش نشده است.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم قادری روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه اظهار داشت: نوع خطرناک بیماری آنفلوآنزا (H۱، N۱)است که در این استان با جدیت در راستای کنترل آن تلاش می‌کنیم ضمن اینکه تاکنون گزارشی از شیوع این نوع بیماری در مدارس نداشته‌ایم.

وی افزود: با این روند دانشگاه علوم پزشکی نیازی به تعطیلی مدارس بدلیل شیوع آنفلوآنزا ندیده و تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در ۲ شهرستان سقز و بانه که امروز به دلیل پیشگیری از شیوع این بمیاری انجام شد تصیمی خارج از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: آنفلوآنزا چند نوع است که خطرناک ترین آن همان H۱، N۱ است که نیاز به بستری در بیمارستان دارد ولی خوشبختانه در مدارس و میان دانش آموزان و کادر آموزشی این نوع را تاکنون نداشتیم.

  • هیچ مدرسهای در سنندج بدلیل آنفلوآنزا تعطیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان  نیز در این رابطه اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای در مرکز استان (شهرستان سنندج) بدلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا تعطیل نیست البته در این چند روز و بدلیل جو حاکم بر جامعه و نگرانی خانواده‌ها تعداد زیادی از دانش‌آموزان غایب هستند.

رشید قربانی با اشاره به تعطیلی مدارس ابتدایی شهرستان‌های سقز و بانه در روز جاری گفت: تعطیلی این مدارس با تصمیم فرماندار و رییس آموزش و پرورش شهرستان انجام شده است.

براساس آمارهای موجود تاکنون بیش از ۴۰ نفر مبتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان کردستان شناسایی و در مراکز درمانی بستری شده و چهار نفر از این افراد نیز فوت شدند.

بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی دوره چند روزه تخفیف یافته و بهبودی حاصل می‌شود که در افراد مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه‌ گیری، عوارض بیماری شدیدتر و مرگ‌ و میر بیشتری دارد.

آنفلوآنزا معمولا در فصول سرد سال بخصوص دی ‌و بهمن‌ ماه به دلیل ازدحام بیشتر شیوع و احتمال انتقال آن افزایش می‌ یابد زیرا در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضاهای سرپوشیده بمانند، همین مساله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.

کد خبر 467815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha