کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین با اعلام افزایش ۱۳ درصدی بارندگی‌ها در قزوین گفت: از اواخر وقت پنج‌شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که بارش باران و برف را به همراه خواهد داشت.  

بارندگی - باران - آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین، اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی طی دو روز گذشته بیشترین میزان بارش با ۳۳ میلی‌متر در کوهین ثبت شد، در قزوین هم شاهد بارش ۱۷ میلی‌متری باران بودیم.  

وی ادامه داد: با خروج سامانه بارشی از استان طی امروز و فردا وضعیت جوی پایدار بوده و در برخی از مناطق ابرناکی و در ارتفاعات نیز مه را شاهد خواهیم بود.  

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: از اواخر وقت پنج‌شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان شده و پیش‌بینی می‌شود که جمعه، شنبه و یکشنبه در استان مستقر است، این سامانه با توده هوای سرد همراه خواهد بود که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در اکثر مناطق استان شاهد بارش برف و باران باشیم، در ارتفاعات بارش‌ها به‌صورت برف و در سایر مناطق استان برف و باران توأمان بوده و علاوه بر آن کاهش دمای احساسی را نیز شاهد خواهیم بود.  

وی اشاره کرد: به لحاظ دمایی طی ۲۴ ساعت گذشته آوج و کوهین با منفی دو درجه سلسیوس سردترین شهر و رازمیان با ۱۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بودند، دمای شهر قزوین نیز بین صفر و هفت درجه سلسیوس در نوسان بود.  

آخوندی در پایان اعلام کرد: از ابتدای مهرماه با آغاز سال آبی ۷۴. ۴ میلی‌متر بارش در قزوین به ثبت رسید که نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله ۱۳ درصد افزایش بارندگی را شاهد بودیم ولی میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

کد خبر 467796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha