مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۱ جلد سند مالکیت برای اهالی روستایی و شهرهای کوچک این استان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

سند ملکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام کاکایی چهارشنبه سیزدهم آذر اظهار داشت: از این تعداد صدور سند ۲۱۴ جلد سند مربوط به مناطق روستایی و ۱۵۸ جلد سند نیز مربوط به مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) بوده است.

وی افزود: علاوه بر این با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی، تاکنون بیش از ۲۵ هزار و ۹۵۵ جلد سند مالکیت منزل در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و ۲ هزار و ۱۷۴ جلد شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) در ایلام صادر شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: صدور سند برای خانه‌های روستایی و شهرهای کوچک تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان و وجود وثیقه ای مطمئن برای اخذ تسهیلات را درپی دارد.

کاکایی با بیان اینکه روستاها امروز به عنوان محورهای پیشرفت کشور هستند، گفت: توسعه روستاها به عنوان محرک پیشرفت شهرها می‌تواند یک رشد متوازن و مطلوب در استان را رقم بزند.

فقدان سند ثبتی برای املاک مسکونی و زراعی یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اهالی روستایی و شهرهای کوچک استان ایلام محسوب می‌شود که داشتن آن لازمه اعمال حق مالکیت است.

از جمله تبعات فقدان سند املاک برای اهالی روستایی استان ایلام محرومیت آنان از تسهیلات تکلیفی بانک ها است که عمدتا با بهره کم وحمایتی پرداخت می‌شود.

جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام با نسبت تقریبا مساوی جمعبت شهری و روستایی در ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۷ روستا سکونت دارند.

کد خبر 467787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha