معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: احتمال برقراری کمک هزینه دارو برای بیماران صعب العلاج استان وجود دارد.

داروي ديابت عامل محافظ در برابر بيماري قلبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر امین حسنوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای تامین داروی بیماران صعب العلاج استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این مدت برحسب مقدار دارویی که مورد نیاز است بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کمک هزینه‌ها را تقبل کردیم.

حسنوند بیان کرد: امسال تا پایان شهریور ماه ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار برای کمک هزینه دارویی به بیماران صعب العلاج پرداخت شده و از اوایل مهرماه نامه‌ای از وزارتخانه مبنی بر اینکه به‌دلیل کمبود منابع مالی این کمک هزینه برداشته شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای حمایت از این بیماران با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی صحبت شد و نامه‌ای را برای دکتر نمکی وزیر بهداشت فرستادیم که درخواست کمک هزینه بیماران صعب العلاج با توجه به محرومیت استان داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی با معاونت غذا و داروی کشور احتمال دارد این کمک هزینه دوباره برقرار شود.

  • ۷۰ قلم کمبود دارویی در استان داشتیم

حسنوند در خصوص کمبودهای دارویی بیان کرد: تیرماه امسال با ۷۰ قلم کمبود دارویی در استان مواجه بودیم و و به‌صورت شبانه‌روزی تمام اقلامی که کمبود داشتیم مشخص کردیم و با مساعدت رئیس دانشگاه بخشی از بدهی‌های شرکت‌های پخش دارو را  پرداخت کردیم و این میزان کمبود به ۱۸ قلم رسیده و این کمبود تنها مختص لرستان نیست بلکه موضوعی کشوری است.

این مسئول افزود: میزان بدهی دارویی و تجهیزاتی دانشگاه به شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی در مورد مشکل اساسی در کمبود اقلام دارویی اظهار کرد: متاسفانه یک سری افراد از ورود شرکت‌های پخش به استان ممانعت می‌کردند که با ورود به این موضوع مجوز توزیع پخش صادر و کمبودهای دارویی و مکمل‌های غذایی از طریق یک شرکت که قبلا اجازه توزیع به آن  نمی‌دادند شروع به پخش کرده و از اوایل آذرماه تا اردیبهشت ماه آینده مجوز دارو را تمدید کردیم.

  • دلیل دو نرخی بودن برخی داروها در داروخانه‌های استان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص دو نرخی بودن قیمت داروها در داروخانه های استان بیان کرد: این مهم به نوع برند دارو و اروپایی و شرقی بودن مواد اولیه آن یا فاکتور زمان خرید دارو بر می‌گردد.

حسنوند با بیان اینکه ۱۷ داروخانه دولتی در سطح استان داریم، عنوان کرد: فروش برخی از این داروخانه‌ها بطور میانگین یک میلیارد تومان در ماه بوده است.

وی اضافه کرد: در آمد هشت داروخانه‌ای که اخیرا در استان دولتی شده صرف خرید تجهیزات، پرداخت مطالبات پرسنلی و پرداخت بدهی‌های دارویی و تجهیزاتی می‌شود.

معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص واکسن آنفلوآنزا در استان گفت: این واکسن بصورت کامل در داروخانه‌های دولتی و منتخب بخش خصوصی وجود دارد و تاکنون ۱۱ هزار قرص ضد ویروس آنفلوآنزا وارد استان شده  و ۸۰۰۰ مورد از این دارو در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه توزیع شده است.

کد خبر 467786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha