چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

رئیس اداره بهزیستی پارس‌آباد مغان گفت: این شهرستان سه هزار و ۵۰۸ معلول دارد که هزار و ۵۸۵ نفر از این تعداد معلول جسمی، ۸۸۵ معلول ذهنی، ۲۵۷ نفر معلول روانی، ۲۵۷ نفر معلول بینایی و ۴۸۴ نفر نیز از ناحیه شنوایی دچار معلولیت هستند.

معلولان

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، صیاد آزاد رئیس اداره بهزیستی پارس‌آباد مغان،اردبیل در آیین تجلیل از معلولین موفق این شهرستان افزود: ۳۷۳ معلول قبل از هدفمندی یارانه‌ها مستمری می گرفتند که این آمار بعد از هدفمندی یارانه به ۲ هزار و ۸۳۷ نفر افزایش یافته است.

او گفت: ۴۳ نفر نیز به مبلغ ۵۵۴۰۰۰ تومان حق پرستاری شبانه‌روزی دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از معلولیت بینایی در سال گذشته ۹ هزار و ۴۹۶ نفر از کودکان سه تا ۶ سال غربالگری شدند، در حوزه پیشگیری از ناشنوایی سه هزار و ۴۰۰ نوزاد زیر سه ماه و حدود سه هزار نفر نیز در زمینه پیشگیری از سالمندی زودرس در این شهرستان تحت غربالگری و برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند.

سرپرست فرمانداری پارس‌آباد نیز در این جلسه گفت: برای ارائه خدمات مطلوب و تکریم از معلولین کارگروهی متشکل از دستگاه‌های ذیربط برای حل مشکلات معلولین تشکیل خواهد شد.

عدالت حاجی‌پور افزود: وظیفه مدیران و دستگاه‌های مربوطه حمایت همه‌جانبه از این قشر بوده و کوتاهی و بی‌توجهی در این زمینه مشمول پیگیری و پاسخگویی دستگاه مربوطه خواهد بود.

وی تشریح‌کرد: توانمندی معلولین غیرقابل‌انکار بوده و انها افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف ورزشی و علمی برای منطقه به ارمغان آورده و ثابت کرده‌اند که معلولیت محدودیت نیست.

رییس بنیاد مسکن پارس‌آباد هم از اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای جمعیت معلولین خبر داد و افزود: برای خانواده‌های دارای ۲ معلول ردیف اعتباری ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

موسی کامکار گفت: علاوه بر این برای خانوارهای دارای یک معلول نیز تسهیلات بلاعوض  و ۳۶۰ میلیون ریالی مقاوم‌سازی با نرخ سود پنج درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات در سال‌های گذشته به ترتیب دارای ردیف اعتباری ۲۵۰ و ۱۸۰ میلیون ریالی بود که در سال جدید افزایش یافته است.

کد خبر 467769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha