چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با انتقاد از عملکرد شرکت‌های تامین نیروی کار، گفت: بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و فعالیت این شرکت‌ها درست مانند دلالی نیروی کار است.  

کارگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اولیا علی‌بیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با بیان اینکه شرکت‌های تامین نیروی انسانی به معضلی برای کارگران تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از این شرکت‌ها بدون اینکه سرمایه‌گذاری خاصی انجام دهند، درآمدزایی می‌کنند و فعالیت این شرکت‌ها درست مانند دلالی نیروی کار است.  

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه از اجحافی که این شرکت‌ها در حق نیروی کار می‌کنند هم یاد کرد و افزود: غالب این شرکت‌ها بلحاظ زمانی بیش از آنچه که در قانون کار آمده از کارگر کار می‌کشند و گاهی حتی حداقل دستمزد قانون کار را نیز به آنها پرداخت نمی‌کنند و کارگران این شرکت‌ها از بسیاری حقوق و مزایا محرومند.  

به گفته علی‌بیگی این امر باعث شده بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسبی داشته باشند و اگر بگوییم بسیاری از آنها و خانواده‌هایشان دچار سوتغذیه هستند مبالغه نکرده‌ایم.  

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای حذف شرکت‌های واسطه تامین نیروی کار انجام شده، تاکید کرد: خوشبختانه در دولت قبل استفاده از این شرکت‌ها برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ممنوع شد.  

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه معتقد است، هم اکنون عمده این شرکت‌ها در در بخش‌های شبه‌دولتی، نهادها و بنیادها فعالیت دارند.  

علی‌بیگی تنها راهکار مقابله با این شرکت‌ها را همکاری جدی دولت و مجلس برای حذف آنها و تامین نیروی کار به صورت مستقیم دانست و عنوان کرد: این امر خواسته جدی تشکل‌های کارگری است.  

کد خبر 467749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha