مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه کشور در سیستان و بلوچستان از ۹ تا ۱۲ دی ماه به مدت ۴ روز با حضور هنرمندان زیادی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

فيلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: با ایجاد تعاملات و هم افزایی بیشتر بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شاهد معرفی و توسعه بیشتر استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: چه در شمال و چه در جنوب استان، نظر به اهمیت فرهنگی و ساختارهای فیزیکی آن، باید ظرفیت ها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم و میراث فرهنگی میتواند با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هم راستا باشد و موجب اثرات و نتایج قابل توجهی برای مردم شود.

علیرضا جلالزایی ادامه داد: در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که اگر انگاره ذهنی مناسبی وجود داشته باشد می‌تواند در آینده ای نه چندان دور مشکلات و موانع را از سر راه برداشته و توسعه پیدا کند.

وی پیشنهاد کرد: کارگروه ها مشترکی ایجاد شود و در قالب یک تفاهم نامه برنامه های زیادی اجرایی شود.

جلالزایی اذعان کرد: این دو دستگاه باید با هم کمک کنند تا ظرفیت های استان معرفی شود و اگر اتفاقی قرار است در استان بوجود بیاید این دو دستگاه می‌توانند بسترساز اتفاقات مثبت و در نتیجه توسعه استان شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: پیگیر برگزاری چند جشنواره ملی و بین المللی هستیم که یکی از این رویدادها، برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه کشور در سیستان و بلوچستان از ۹ تا ۱۲ دیماه به مدت ۴روز با حضور هنرمندان زیادی از سراسر کشور است.

حسین مسگرانی با اشاره به اینکه ۲۵۰ فیلمساز نیز در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: این جشنواره در حوزه های فیلم کوتاه، انیمیشن، عکس و ... برگزار میشود و تاکنون بیش از ۱۸۰۰ فیلم به دبیرخانه ارسال شده است.

وی گفت: این جشنواره می‌تواند در تغییر نگاه ها نسبت به استان موثر باشد و به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان و بکر بودن آنها، اکثر فیلمسازان تمایل به حضور در استان دارند که این امر میتواند فرصت بسیار خوبی برای ساختن آینده ای بهتر برای استان باشد.

مسگرانی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نیز همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان را می‌طلبد، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان گنجینه ای است که ناشناخته مانده و این رویداد فرصتی است تا به طور جدی معرفی شود.

گفتنی است؛ اعطای پلاک ماندگار به صورت مشترک توسط مدیران کل میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد به استاد اسپندار، مهتاب نوروزی، استاد حبیب الله قادر آتشگر و استاد کمالان هوت نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 467744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha