دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

گروه حوادث: سارق، وقتی تلفن همراه خود را در صحنه سرقت جاگذاشت، چاره‌ای نداشت جز اینکه برای پس گرفتن آن با مالباخته قرار بگذارد.

مرد با عجله خودش را به اداره پلیس رساند تا از سارقانی که ساعتی قبل کیف پول او را با 10 میلیون تومان پول به سرقت برده بودند، شکایت کند.

« بعد از گرفتن 10 میلیون تومان از بانک بیرون آمدم و به سراغ خودروام رفتم اما متوجه شدم یکی از چرخ‌هایش پنچر شده است، به ماجرا شک کردم و برای همین کیفم را داخل خودرو گذاشتم و بعد از قفل کردن درها با اطمینان شروع به تعویض چرخ کردم اما به محض سوار شدن به‌خودرو فهمیدم سارقان حرفه‌ای با شکستن شیشه عقب خودرو، کیفم را به سرقت برده‌اند ولی نکته عجیب این بود که روی صندلی عقب خودرو یک تلفن همراه افتاده بود که فکر می‌کنم متعلق به سارقان باشد.»

در حالی که مرد سرگرم توضیح ماجرا بود، ناگهان زنگ تلفن همراهی که پیدا کرده بود به صدا درآمد. تلفن را که جواب داد صدای مرد ناشناسی را از آن سوی خط شنید.« تلفن همراهم را بده و در عوض کیف پولت را بگیر اما اگر به پلیس خبر بدهی، دیگر رنگ پول‌هایت را نخواهی دید»، تماس گیرنده سارق بود که با التماس از او می‌خواست گوشی موبایلش را پس بدهد.

کارآگاهان که متوجه موضوع شده بودند از مرد مالباخته خواستند وانمود کند که این معامله را پذیرفته است و به این طریق سارق دست و پا چلفتی را به سر قراری صوری بکشاند. وقتی که مرد مالباخته طبق نقشه پلیس عمل کرد، سارق جوان در سر قرار در محاصره قرار گرفته و دستگیر شد.

ریسک بزرگ

با دستگیری جوان سارق مشخص شد که وی سرکرده یک باند بزرگ کیف قاپی از مقابل بانک‌ها است، وی در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: از آنجایی که خط تلفن همراه، خطی برای ارتباط با دیگر اعضای باند بود و درصورتی که این خط به دست پلیس می‌افتاد، تمام شبکه لو می‌رفت برای همین چاره‌ای نداشتم جز آنکه دست به این ریسک بزرگ بزنم و با طعمه‌ام تماس بگیرم اما فکر نمی‌کردم که وی ماجرا را به پلیس اطلاع دهد.

قاضی رضا جعفری - معاون دادستان دردادسرای جنایی- روز گذشته با اعلام این خبرگفت: تحقیقات اولیه پلیس درباره سوابق این متهم نشان می‌دهد وی یک زندانی فراری است که چند سال قبل به اتهام همدستی با یک باند سرقت مسلحانه بازداشت شده و از سوی دادگاه به حبس ابد محکوم شده بود اما با گرفتن مرخصی از زندان فرار کرده و پس از‌آن باند بزرگی برای کیف قاپی از مقابل بانک‌ها را تشکیل داده است که ردیابی مخفیگاه‌های زیردستان این متهم در دستور کارپلیس قرار دارد.

کد خبر 46773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز