در ایام‌الله دهه فجر سال ۹۵ کارخانه آهک هیدراته پلدختر با حضور مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو کلنگ‌زنی شد اما این پروژه شروع نشده، مکان آن تغییر کرد.

آهک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵۰ هزار تن آهک صنعتی هیدراته در فاز نخست اعلام شد. همچنین در فاز دوم بلوک‌های سبک گازی و نانوکربنات کلسیم تولید خواهد شد.

مکانی که کلنگ‌زنی شد، معارض داشت و به روستای دره‌خزینه تغییر پیدا کرد و ۴۹ هکتار زمین از اراضی ملی برای احداث آن واگذار شد.

سید حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر درباره آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: سرمایه‌گذار این پروژه ناتوان بود و آن را خلع‌ید کردیم و در بازدیدی که وزیر صمت از پروژه داشت به ایمیدرو دستور داد تا سرمایه‌گذار جدیدی پیدا می‌شود، یک‌صد میلیارد تومان هزینه کند.

وی ادامه داد: محوطه‌سازی، دیوارکشی، سوله‌ها و انبارهای این پروژه ساخته شده و یک پیمانکار برنده نصب کوره شده و الان روند کار رضایت‌بخش است.

کاظمی یادآور شد: این پروژه در چند فاز ساخته می‌شود که هر فاز بیش از یک‌صد شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار می‌رود که وزارت صمت و ایمیدرو کار را سریع‌تر انجام دهند.

کد خبر 467728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha