مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

مسئول اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: یک هزار و ۱۲۷ معلم پژوهنده با استفاده از روش‌های نوین آموزشی درمدارس این استان تدریس می‌کنند.

معلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ملاحسینی چهارشنبه ۱۳ آذر با اعلام این خبر افزود: طرح‌های پژوهشی که توسط معلمان ارائه می‌شود، در کیفیت تدریس تاثیر بسزایی دارد و برترین ایده‌ها برای اجرایی شدن به مدارس ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹۳۶ دانش‌آموز پژوهشگر نیز در مدارس قم تحصیل می‌کنند که تعدادی از آن‌ها در جشنواره‌ها و مسابقات پژوهشی و فناوری مختلف حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

مسئول اداره تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری همایشی با هدف تجلیل از معلمان پژوهنده برگزار خواهد شد و در این آیین از ۷۴ معلمی که در طرح‌های پژوهشی نوآوری داشته‌اند، تقدیر خواهد شد.

ملاحسینی اضافه کرد: همایشی نیز برای تجلیل از دانش‌آموزان پژوهش گری که در جشنواره‌های جابرابن حیان، نوجوان خوارزمی، نوجوان سالم و جوان خوارزمی رتبه آورده‌اند، ‌ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت مالی از ۳۳ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا  و آیین نمادین نواختن زنگ پژوهش از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است.

به گفته ملاحسینی، برگزاری جشنواره فیلم رشد در سطح مدارس، بازدیدهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان از مراکز علمی و صنعتی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

مسئول اداره تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش قم گفت: مرکز تحقیقات فرهنگیان از جمله مراکزی در استان قم است که امکانات تحقیق و پژوهش را در رشته‌های مختلف در اختیار فرهنگیان قرار داده و روزانه از ۰۷:۳۰ تا ۱۹ فعال است.

وی افزود: در هر ناحیه از آموزش‌وپرورش نیز یک پژوهش سرای دانش‌آموزی فعال است که فرصت تحقیق و پژوهش را در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان محقق کرده‌است.

آیین‌های هفته پژوهش و فناوری ۱۶ تا ۲۲ آذرماه در قم برگزار می‌شود.

در سال تحصیلی حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 467681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha