مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دام‌پزشکی کشور با بیان این‌که موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از جایگاه علمی ویژه‌ای در کشور برخوردار است، گفت: اقداماتی در خصوص معرفی این موسسه به عنوان یک پژوهشگاه استراتژیک حاکمیتی در زمینه کنترل و پایش واکسن‌های تولید موسسات داخل کشور و همچنین واکسن‌های وارداتی صورت خواهد گرفت.  

سرم سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر قاسم رضاییان زاده افزود: با پیگیری‌های مسئولان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اصول بهینه تولید و ساخت واکسن (GMP) بر اساس موارد اصلاحی اعلام شده توسط سازمان دام‌پزشکی کشور در بخش واکسن‌های دامی اصلاح شده است.  

موسسه رازی تنها تولیدکننده واکسن کشور است که بر اساس مجوز صادرات GMP (گواهی سازمان بهداشت جهانی) از سال ۹۶ اقدام به صادرات رسمی واکسن کرده است.  

وی اظهار داشت: با توجه به سوابق علمی تحقیقاتی موسسه رازی و بهره‌گیری از توانمندی متخصصان و پژوهشگران در زمینه‌های مختلف علوم پزشکی و دامپزشکی، پیگیری‌های لازم اقداماتی در خصوص معرفی این موسسه به عنوان یک پژوهشگاه استراتژیک حاکمیتی در زمینه کنترل و پایش واکسن‌های تولید موسسات داخل کشور و همچنین واکسن‌های وارداتی صورت خواهد گرفت.  

رضاییان زاده تصریح کرد: به همین منظور، تنظیم و تدوین یک سند واحد و نقشه راه مشخص برای همگرایی و گردش کار با هدف تامین امنیت و سلامت زیستی در مجموعه موسسه رازی باید انجام شود.  

دکتر غلامرضا توکلی، مدیر کل دام‌پزشکی استان البرز نیز در این بازدید از پیگیری‌های مسوولان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برای استقرار اصول بهینه تولید و انجام اصلاحات ساختاری در بخش‌های مختلف تولید واکسن‌های دامی قدردانی کرد و خواستار انتقال دانش فنی تولید واکسن از موسسه رازی به شرکت‌های دانش بنیان و تازه تاسیس بخش خصوصی شد.  

موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تاکنون با هدف تولید واکسن و سرم‌های درمانی عقرب و مارگزیدگی در کرج فعالیت می‌کند.  

این موسسه ابتدا با هدف ریشه کنی طاعون گاوی راه‌اندازی شد. 

کد خبر 467674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha