مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

کودکان سخت‌درمان استان مرکزی با راه‌اندازی مدرسه - بیمارستان به تحصیل می‌پردازند تا دچار عقب‌افتادگی درسی نشوند.

مدرسه - بیمارستان

همشهری آنلاین - هدیه صالحی‌: کودکانی که در طول دوران زندگی‌شان با بیماری‌های سخت روبه‌رو هستند علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین مالی به خانواده‌ها و جامعه، به دلیل مدت طولانی درمان مشکلات دیگری از جمله دور ماندن از فضای آموزشی را هم تجربه می‌کنند. درک این نیاز مهم سبب شد موسسه حامی‌یار که یکی از مراکز حامی کودکان مبتلا به سرطان است، ایده راه‌اندازی مرکزی به نام مدرسه- بیمارستان برای ادامه تحصیل کودکان سرطانی و سخت درمان را طراحی کند. براساس اعلام مسئولان قرار است این مرکز آموزشی از ۱۵آذر آغازبه‌کار کند و با همکاری آموزش و پرورش، معلمان به صورت خیریه به تدریس در آن خواهند پرداخت.

  • امید به بهبود و عقب نیفتادن از تحصیل 

مدیرعامل موسسه خیریه حامی یار درباره راه‌اندازی این مرکز می‌گوید: ایده و طرح اولیه ایجاد مدرسه بیمارستان را موسسه حامی یار تهیه کرد. با ارائه این طرح و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک و اداره راه شهرسازی مکانی به متراژ ۲۲۰ مترمربع در انتهای بیمارستان دولتی امیرکبیر که مرکز درمانی کودکان سرطانی و سخت درمان و در مالکیت اداره راه‌وشهرسازی است، در اختیار ما قرارگرفت. اکنون مراحل پایانی تجهیز این مرکز آموزشی را طی می‌کنیم و قرار است به‌زودی راه‌اندازی شود.

حامد صوفی با تأکید بر این‌که اصلی‌ترین انگیزه ما برای راه‌اندازی مدرسه بیمارستان امید برای دور نشدن کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان بوده است، می‌افزاید: تفریح و شادابی و ادامه تحصیل حق همه کودکان است و ما نیز برای انجام این حق از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم. وی با بیان اینکه در طرح ایجاد مدرسه بیمارستان اصلی‌ترین موضوع این بود که مدرسه‌بیمارستان در داخل خود بیمارستان که کودکان بیمار در داخل آن بستری هستند، باشد، ادامه می‌دهد: با کمک استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل راه‌وشهرسازی، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل آموزش‌وپرورش، مدیرکل نوسازی مدارس و مساعدت رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این موضوع محقق شد و به‌زودی شاهد راه‌اندازی اولین مدرسه بیمارستان در استان مرکزی خواهیم بود.

وی عنوان می‌کند: این مدرسه بیمارستان، یک فضای آموزشی با معلمانی داوطلب، ویژه کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان امیرکبیر و کودکان مبتلا به بیماری‌های حاد کم‌خونی و دارای سیستم ایمنی ضعیف است. صوفی ادامه می‌دهد: ۷۰کودک بیمار که امکان حضور آنها در مجامع عمومی نیست، با همکاری آموزش و پرورش و معلمان داوطلب مشغول تحصیلند. ایجاد چنین مرکزی سبب می‌شود همه امکانات در یک مکان آموزشی درمانی در داخل بیمارستان متمرکز شود و نتیجه و خروجی بسیار بهتری برای کودکان بیمار خواهد داشت.

  • حمایت خیران 

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی هم درباره راه‌اندازی این مدرسه می‌گوید: تحصیل کودکان سخت‌درمان هم از نظر آینده آنان و هم از نظر تقویت امید به زندگی دارای اهمیت بسیار است. به همین دلیل راه‌اندازی مدرسه بیمارستان دراین استان در داخل مرکز درمانی امیرکبیر اراک در دستورکار قرارگرفت.  سیداحمد سجادی با بیان اینکه این مرکز در آینده‌ای نزدیک کار خود را آغاز می‌کند، می‌افزاید: امیدواریم با تمهیداتی که انجام گرفته شده‌است، هرچه سریع‌تر شاهد آغازبه‌کار این مدرسه- بیمارستان باشیم.

سجادی با بیان این‌که یک خیر نیک‌اندیش برای راه‌اندازی این مرکز۵۰میلیارد ریال کمک کرده است، اضافه می‌کند: حضور کودکان بیمار سرطانی در این مدرسه - بیمارستان و ادامه تحصیل موجب می‌شود تا امید به زندگی آنان افزایش یابد و روند درمانشان تسریع شود.  

کد خبر 467670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha