چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی در قالب طرح خرید حمایتی زعفران از کشاورزان این استان بیش از ۳۶ تن از این محصول را خریداری کرد.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی چهارشنبه ۱۳ آذر با بیان این مطلب گفت: خرید حمایتی زعفران در این استان با استقبال کشاورزان رو به رو  و موجب تعادل قیمت این محصول در بازار شده است.

مهدی ناصری مقدم افزود: خرید حمایتی زعفران از ۱۰ آبان ماه در این استان آغاز شده است و طبق ابلاغیه سازمان مرکزی تعاون روستایی تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌های خراسان رضوی فعال هستند و خرید این محصول از کشاورزان را انجام می‌دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی محصول زعفران با چهار عنوان نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح‌ بندی شده و پس از آزمایش صورت می‌گیرد و  بر این اساس هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.  

سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی طی سال گذشته ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت از آن به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می‌کنند.

کد خبر 467664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha