سناتور کملا هریس که یکی از رقیبان پیشگام در تعیین نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رئیس‌جمهوری ۲۰۲۰ شمرده می‌شد، روز سه‌شنبه به طور ناگهانی کارزار انتخاباتی خود را پایان داد.

Kamala Harris

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بیسی کملا هریس که سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا است صبح سه‌شنبه تصمیمش را  به کارکنان ارشد کارزار انتخاباتی‌اش اعلام کرد و بعد ای‌میلی در این باره برای حامیانش فرستاد.

کارزار انتخاباتی هریس در هنگام شروع به کار در ماه ژانویه بسیار امیدوار به نظر می‌رسید، اما او ادامه  نتوانست در میان شمار زیادی نامزدهای حزب دموکرات راه خود را بگشاید.

او در ماه نوامبر مجبور شد به علت کمبود پول شمار کارکنان مقرهای انتخاباتی‌اش در بالتیمور، نیوهمپشایر و نیز در کالیفرنیا، ایالت خودش را کاهش دهد.

هریس ۵۵ ساله که از منتقدان صریح دونالد ترامپ است، زمانی ستاره‌ای در حال ظهور  در حزب دموکرات شمرده می‌شود، اما نتوانست موقعیت‌اش را در صدر فهرست نامزدهای دموکرات همراه با جو بایدن، برنی سندرز و الیزابت وارن حفظ کند.

خانم هریس که به عنوان دادستان کل سان‌فرانسیسکو خدمت کرده است، قبلا شرایط لازم را برای شرکت دور بعدی مناظره میان نامزدهای دموکرات را که این ماه در ایالت زادگاهش کالیفرنیا برگزار می‌شود، کسب کرده بود.

اما نظرسنجی‌های ملی نشان داد که حمایت از  او در ایالت‌هایی که مراحل اول انتخاب نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رئیس‌جمهوری در آنها برگزار می‌شود، زیر ۱۰ درصد است.

البته این تصمیم به معنای پایان زندگی سیاسی کملا هریس نخواهد بود. او گزینه جذابی برای پست معاون رئیس‌جمهوری در همراهی با نامزدی مانند جو بایدن است.

کد خبر 467653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha