مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از پرداخت تسهیلات به ۳۳۴ طرح اشتغالزا در روستاهای گرگان خبر داد.

تسهیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی نصیبی بعد از ظهر سه‌شنبه دوازدهم آذر در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: شهرستان گرگان رتبه دوم جمعیت روستایی را در استان گلستان دارد و در جذب اعتبارات روستایی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، طی یک سال گذشته بالغ بر ۶۰ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان تسهیلات به ۳۳۴ طرح اشتغالزای روستایی در گرگان پرداخت شد.

وی میانگین سکونت روستائیان در استان گلستان را ۴۶.۶ درصد عنوان کرد و افزود: این رقم در سطح کشور ۲۶.۲ درصد و در گرگان ۲۳ درصد برآورد شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: در گرگان ۵۸ دهیاری در بخش مرکزی و ۳۴ دهیاری در بخش بهاران فعالیت می‌کنند.

  • ۲۲ خودرور حمل پسماند در اختیار دهیاری مرکزی و ۷ خودروی حمل پسماند در اختیار دهیاری بهاران قرار گرفت

نصیبی بیان کرد: ۱۲ دستگاه بیل بکو در اختیار دهیاری مرکزی و پنج بیل بکو در اختیار دهیاری بهاران قرار گرفت که عمده این دستگاه‌ها به دلیل نقص‌های کوچک فنی آماده فعالیت نیستند که بخشداری‌ها باید تعمیر آنها را در اولویت قرار داده و دستگاه‌های بیل بکو را وارد چرخه فعالیت کنند.

به گفته وی ۲۲ خودرور حمل پسماند در اختیار دهیاری مرکزی و هفت خودروی حمل پسماند در اختیار دهیاری بهاران قرار گرفت که در مجموع ۲۷ دستگاه در این حوزه به دهیاری‌های گرگان اختصاص داده شد.

  • طی ۳ سال آینده هیچ روستایی در گرگان فاقد آسفالت نباشد/ ۱۰۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: تا انتهای سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود که براساس قانون ۶۰ درصد این اعتبارات باید صرف پروژه‌های عمرانی اعم از آسفالت، جوی و جدول و پارک‌های تفریحی در روستاها شود به طوری که طی سه سال آینده هیچ روستایی در گرگان فاقد آسفالت نباشد.

به گفته نصیبی جمعیت استان گلستان براساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر است، درصد جمعیت روستایی در این استان شمالی ۴۶.۶ درصد برآورد شده است.

کد خبر 467587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha