سخنگوی قوه قضائیه خبر بازداشت پسر آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی را تایید کرد و توضیحاتی در مورد آن ارائه داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت پسر آخوندی وزیر سابق راه نیز گفت: اصل این خبر را تایید می‌کنیم.

وی افزود: این فرد بازداشت شده است و ۴ نفر دیگر مرتبط با پرونده هم در بازداشت هستند. پرونده در مرحله دادسراست.

  • بازداشت یک اَبَربدهکار بانکی

اسماعیلی در مورد بازداشت ابربدهکار جدید بانکی و نحوه رسیدگی به پرونده وی اظهار کرد: یکی از اقدامات ما این بوده که به سراغ بدهکاران بزرگ بانکی رفته‌ایم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این متهم از مشتریان بانک اقتصاد نوین است که اکنون بازداشت است.

وی ادامه داد: این فرد ۳۲۰۰ میلیارد تومان بدهکار بوده که البته تا امروز ۲۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی خود را تسویه کرده و مقدماتی فراهم شده است که تسویه کامل صورت بگیرد.

  • واردات ۵۴ هزار خودروی لوکس بدون پرداخت حقوق دولتی

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص پرونده خودروهای لوکس شاسی‌بلند و خارجی گفت: این پرونده با واردات ۴۱۴ فقره خودرو مطرح شد.

وی افزود: در این پرونده کار کارشناسی انجام و مشخص شد ۵۴ هزار خودرو وارد کشور شده اما حقوق دولتی پرداخت نشده است. ما به دنبال کشف واقعیات هستیم و کار کارشناسی در حال انجام است.

تحقیق از برخی وزرا و مسئولان دولت قبلی در قضیه نفت و تحریم‌ها

اسماعیلی در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود در مورد رسیدگی به پرونده برخی از افراد و مسئولان دولت سابق که اکنون نیز سمت‌هایی دارند، بیان کرد: تحقیق از برخی وزرا و مسئولان انجام شده است و اصل آن هم به موضوع نفت و دور زدن تحریم‌ها در دولت سابق برمی‌گردد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برای وزرا کیفرخواست صادر نشده است. این موضوع به پرونده بابک زنجانی ارتباط داشت.‌ بخشی از پرونده هم مربوط به فردی است که مشهور شده به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی.

وی گفت: پرونده بسیار وسیع است که به بخشی از آن رسیدگی شده و بخشی از آن هم در حال رسیدگی است.

  • موضوع پاداش میلیاردی مسئولان بانک کشاورزی

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره رسیدگی به موضوع پاداش هنگفت پرداخت‌شده به هیات‌مدیره بانک کشاورزی اظهار کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم که ببینیم آن‌طور که می‌گویند پرداخت این پاداش به واسطه اشتباه تایپی بوده است یا خیر.

  • فرماندار شهر قدس بازداشت نیست

اسماعیلی در حاشیه و پایان نشست خود درباره این‌که گفته شده است فرماندار شهر قدس تهران به دلیل اظهاراتش مبنی بر این‌که دستور تیراندازی را داده، بازداشت شده است، گفت: بازداشت او صحت ندارد. این‌که چنین حرفی را زده هم نمی‌دانم. از مقامات مربوطه بپرسید.

کد خبر 467575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha