بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو مشهور به «باکوتل» صبح امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران افتتاح شد.

افتتاح باکوتل با حضور محمد جواد آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مشهور فناوری در منطقه وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان، ایران، بلاروس و وزیر راه و زیرساخت های ترکیه حضور داشتنند. این نمایشگاه که با حضور استارتاپ‌های ایرانی در باکو از امروز کار خودش را شروع کرده است تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد. ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور جهان در باکوتل امسال حضور پیدا کرده‌اند.

روز گذشته در اولین نشست ویژه محمدجواد آذری جهرمی جلسه‌ای پشت درهای بسته با وزیر راه ترکیه داشت و سپس به دیدار  الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان  رفت. قرار است  احتمالا صبح فردا رئیس جمهوری آذربایجان به صورت رسمی از این نمایشگاه باکوتل بازدید کند. وزیر ارتباطات پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در باکو اعلام کرد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه آی سی تی  هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد و هیاتی با مسوولیت معاون وزیر ارتباطات ترکیه به ایران سفر خواهد کرد.

تلاش برای گسترش توسعه بازار منطقه‌ای 

برخی نهادهای بین المللی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  از جمله شرکت کنندگان  این نمایشگاه هستند. آذری جهرمی در بدو ورود در باکو ابراز امیدواری کرد که استارتاپ‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین المللی بتوانند با برنامه ریزی و مذاکرات صورت گرفته، موفق به پیدا کردن بازارهای جدید منطقه‌ای و بین‌المللی شوند.

 ۱۴ استارتاپ ایرانی موفق به شرکت در این نمایشگاه شده‌اند و در تلاش هستند تا با گسترش ارتباطات خود بازار منطقه‌ای خود را گسترش دهند.  وزیر ارتباطات در این سفر قرار است در کنفرانسن بین المللی «خلاقیت باکو»  نیز شرکت کند. او روز گذشته در بازدید از نمایشگاه باکوتل ابراز امیدواری کرد امید می‌رود شرکت‌های ایرانی حاضر در این رویداد، چهار پنج قرارداد خوب امضا کنند و امسال قراردادها به لحاظ تعداد و رقم رشد داشته باشند. 

کد خبر 467514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha