مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اخذ عوارض برای کالاهای دارای پسماند مخرب محیط‌زیست، گفت: فعالان اقتصادی مشمول پرداخت عوارض پسماند در این استان باید تا پایان هر فصل (هردوره مالیاتی) نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت عوارض متعلقه اقدام کنند.

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی غفاری سه‌شنبه ۱۲ آذرماه اظهار داشت: عوارض کالاهایی که منجر به تولید پسماند مواد مخرب محیط زیست می شود، از واردکنندگان و تولید کنندگان در کهگیلویه و بویراحمد دریافت خواهد شد.

وی افزود: به موجب بند (ط) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کالاهای دارای پسماند مخرب زیست محیطی از تاریخ بیستم مرداد ماه امسال مشمول پرداخت عوارض شده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اشخاص یاد شده مکلفند در پایان هر دوره مالیاتی موضوع ماده (۱۰) قانون مالیات برارزش افزوده (پایان هرفصل) فرم مربوط را در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir تکمیل و ارایه و عوارض متعلقه را به حساب مذکور واریز کنند.

 غفاری بیان کرد: مودیان مالیاتی باید در نظر داشته باشند که انواع رنگ، آستری رنگ (به استثنای محصولات پایه آب) و روغن جلا، انواع لاستیک رویی و توپی(تایر و تیوپ) و لاستیک های روکش شده، انواع لامپ روشنایی(به استثنای لامپ های پر بازده اس ام دی( SMD )و ال ای دی( LED ) و باطری، انواع رایانه، تجهیزات جانبی و کمکی آن انواع لامپ روشنایی(به استثنای لامپ های پر بازده اس ام دی( SMD )و ال ای دی( LED )  و باطری و انواع دستگاه های صوتی و تصویری و انواع گوشی جزو کالاهایی که منجر به تولید پسماند می شوند، به حساب می آیند.

وی عنوان کرد: انواع وسایل بازی و تفریحی و اسباب بازی(پلاستیکی و الکترونیکی)،  انواع مشمع، سلفون، نایلون، و نایلکس و انواع ظروف و مخازن پلاستیکی، پت( PET )و ظروف ملامین نیز جزو همین دسته از کالا ها محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا و بر اساس اظهارات پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت این تصمیم با هدف کاهش اثرات زیست محیطی مخرب، ایجاد اشتغال در صنایع بازیافت، جلوگیری از اتلاف منابع در کشور و تولید و مصرف مواد اولیه صنایع از طریق توسعه صنعت بازیافت اتخاذ شده است.

کد خبر 467513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha