معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار می‌گیرند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

مددجو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رمضان پودینه، در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان و مدیران و کارشناسان دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرستان زاهدان از حوزه اشتغال کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ایجاد اشتغال کمیته امداد در سال ۹۸ از طریق منابع اعتباری بند ب تبصره ۱۶، طرح توسعه اشتغال روستایی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برنامه ریزی شده و اعتبارات خیلی خوبی نیز اختصاص یافته است.

وی افزود: ۱۶۱ میلیارد تومان منابع اعتبار از محل بند ب تبصره ۱۶ اختصاص یافته که ۱۲۸ میلیارد تومان ابلاغ و در این رابطه سه هزار و ۶۳۳ نفر با اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که بعضا به دلیل مشکلات ضمانت تا الان هزار و ۴۴۵ نفر موفق به دریافت وام شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات اشتغال روستایی ۷۴۲ میلیارد تومان  اعتبار تخصیصی به کمیته امداد امام (ره) ۵۸ میلیارد تومان ابلاغی و ۱۱ میلیارد تومان جذب اعتبار انجام شده است.

پودینه یادآور شد: منبع سوم اعتباری جهت ایجاد اشتغال توسط  صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است که در ۸ ماهه نخست سال جاری ۸۵۷ طرح اشتغال با اعتبار ۶۱ میلیارد اجرا شده است.

وی اعلام کرد: ۱۹۱طرح اشتغال زایی با اعتبار ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات هم افزایی بانک مهر و صندوق کارآفرینی امید اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: به جهت برطرف سازی مشکل مددجویانی که نمی توانند وام دریافت کرده و ایجاد اشتغال کنند، کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار می‌گیرند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

پودینه خاطرنشان کرد: بخش دیگر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت از طریق راهبری شغلی که یک شخص حقیقی و یا شرکت حقوقی بوده صفر تا صد مراحل اشتغال را دنبال کرده و بر حسب نوع طرح راهبری از خدمات این نهاد بهره مند خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳ راهبر شغلی شناسایی شده و براساس پیش بینی های صورت گرفته زمینه ایجاد اشتغال ۲۱۰۰ نفر از این طریق فراهم می شود.

کد خبر 467511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha