سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

آکادمی فناوری فضایی چین اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ یک نیروگاه مگاواتی خورشیدی با وزن ۲۰۰ تن در فضا بسازد.

مزرعه خورشيدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این مزرعه خورشیدی به علت استقرار در خارج از جو کره زمین قادر به دریافت و ذخیره‌سازی انرژی خورشید با بهره‌وری بیشتر و هزینه کمتر خواهد بود. انرژی ذخیره شده توسط این نیروگاه به امواج میکروویو یا لیزر تبدیل شده و سپس به زمین تابانده می‌شود.

از انرژی حاصل از این نیروگاه مگاواتی می‌توان برای استفاده ماهواره‌ها، کمک به ساکنان مناطق سیل‌زده یا زلزله‌زده، پشتیبانی از نیروهای امدادی و مناطق دوردست و کوهستانی استفاده کرد.

وانگ لی، محقق آکادمی فناوری فضایی چین (CAST)، در ششمین مجمع مهندسی چین و روسیه که هفته گذشته در Xiamen در جنوب شرقی استان فوجیان چین برگزار شد، گفت: این نیروگاه خورشیدی مستقر در فضا، انرژی خورشید را که هرگز به زمین نمی‌رسد، جذب می‌کند.

وی گفت: این انرژی سپس به امواج میکروویو یا لیزر تبدیل شده و برای مصرف انسان‌ها به صورت بی‌سیم به سطح زمین تابانده می‌شود.

وانگ گفت: امیدواریم که با تقویت همکاری‌های بین‌المللی به موفقیت‌های علمی و تکنولوژیک دست یابیم تا بشر بتواند زودهنگام به آرزوی انرژی پاک بی‌حد و حصر برسد.

این محقق افزود: در مقایسه با انرژی فسیلی سنتی، که به طور فزاینده‌ای فرسوده شده و عامل بروز مسائل وخیم زیست محیطی است، انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا کارآمدتر و پایدار است و یک راه‌حل قابل اعتماد برای تامین انرژی ماهواره‌ها و مناطق آسیب‌دیده و یا مناطق جدا شده در زمین ارائه می‌دهد.

دولت چین اکنون سرمایه‌ ۲۸.۴ میلیون دلاری را به پیشبرد طرح مذکور اختصاص داده تا بتواند این پروژه را تا سال ۲۰۳۵ تکمیل کند.

کد خبر 467509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha