مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۵ هزار متر مربع فضای آموزش صنایع‌دستی در بیش از ۲۰ رشته آموزش در سطح استان اردبیل در اختیار هنرمندان قرار دارد.  

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: فضای لازم و رشته‌های آموزشی صنایع‌دستی در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل برای علاقه‌مندان محیا است.  

او با اشاره به این‌که اطلاعات ۱۸ هزار صنعتگر در سامانه ثبت شده است، بیان داشت: به صورت تقریبی بیش از ۱۰ هزار نفر بدون پروانه در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح استان فعالیت می‌کنند که رقم قابل توجهی است.  

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر رونق تولیدات داخلی، اولویت اداره کل میراث فرهنگی در سال جاری توسعه رشته‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های مختلف استان و ایجاد اشتغال از این محل است.  

فلاحی افزود: بر این اساس در ۶ ماهه نخست امسال ۵ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۳۱۸ فقره پروانه تولید انفرادی و ۲۰۶ فقره کارت شناسایی صنعتگری برای فعالان این حوزه صادر شده است.  

کد خبر 467506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha