سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت در ۲۴ آبان، میزان مصرف بنزین در این استان ۳۳ درصد کاهش یافته است.

جایگاه بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،عبدالله گیتی‌منش روز سه شنبه ۱۲ آذرماه در نشست خبری اظهار داشت: در این مدت (۱۸ روز) مصرف سی ان جی در کردستان حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و استقبال رانندگان وسایل نقلیه دوگانه سوز از این سوخت بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان، مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزاش داشت، افزود: میزان مصرف سی ان جی در هشت ماه گذشته از امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: ظرفیت روزانه توزیع گاز سی ان جی در جایگاه‌های استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است.

گیتی‌منش اضافه کرد: پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، روزانه ۴۳۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی در استان مصرف می‌شد که اکنون تا ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز مصرف می‌شود.

وی به فعال بودن ۷۵ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در استان اشاره کرد و گفت: روزانه سه میلیون لیتر سوخت مایع در استان مصرف می‌شود، ضمن اینکه مصرف روزانه گاز مایع ۸۰ تن است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به شایعه کم فروشی بنزین در جایگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: این بحث واقعیت ندارد و ماهانه تمام نازل‌های توزیع سوخت در استان مورد کنترل و بازرسی این شرک ت و همچنین استاندارد قرار می‌گیرند.

  • بیش از ۱۷ میلیارد ریال خسارت به جایگاه‌های سوخت کردستان

گیتی‌منش با بیان اینکه کارشناسان میزان خسارت وارد شده به هر جایگاه عرضه سوخت استان را در اغتشاشات اخیر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند، اظهار داشت: در مجموع به هفت جایگاه عرضه سوخت ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

وی یادآور شد: اکنون غیر از یک باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در سنندج، تمام جایگاه‌ها در استان فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اضافه کرد: در اغتشاشات شهر مریوان، پنج جایگاه سوخت مورد حمله قرار گرفت اما اکنون این جایگاه‌ها راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

گیتی‌منش به رمزگشایی ۱۵ هزار عدد کارت سوخت در استان بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که صاحبان خودروها در زمان دریافت سوخت از جایگاه‌ها با کد ۲۵ یا جمله لیست سیاه مواجه شدند، کارت آنان مسدود شده و باید برای رفع مشکل به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

در استان کردستان ۷۵ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۵۲ باب جایگاه CNG در بخش عرضه سوخت مورد نیاز به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 467492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha