مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از ورود و خطر انتشار آلودگی ۵۰۰ تُن پسماند ویژه غیر مجاز کشور عراق از طریق مرز باشماق مریوان به داخل کشورمان جلوگیری شد.

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به استناد ماده ۱۴ قانون مدیریت پسماند و در اجرای قوانین و مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه، از ورود ۵۰۰ تُن پسماند ویژه غیر مجاز به کشور، در گمرگ باشماق مریوان ممانعت شده و محموله مذکور به کشور عراق عودت داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: در پی وصول گزارشی مبنی بر ورود مقدار ۵۰۰ تُن پسماند ویژه به کشور از طریق مرز باشماق مریوان، کارشناسان ادارات کل حفاظت محیط زیست کردستان و زنجان به محل مراجعه کرده و پس از بازدید و بررسی و پایش موضوع، بدلیل عدم مجوز قانونی، صحت گزارش را تایید کردند.  

فریبا رضائی اضافه کرد: پسماند ویژه مذکور، حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق و مقصد آن شهرستان زنجان بود.

وی افزود: در اجرای ماده ۲ مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه‌نامه واردات و پسماندهای ویژه به استناد ماده ۱۴ قانون مدیریت پسماند که «هر گونه واردات و صادرات پسماندهای ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام کرده است»، پس از تنظیم صورتجلسه و هماهنگی با مدیر گمرک باشماق از ورود به داخل کشور ممانعت به عمل آورده و مقرر  شد پسماند مذکوربه کشور مبدأ (عراق) عودت داده شود.

کد خبر 467491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha