سخنگوی قوه قضائیه دستگیری عبدالرضا داوری در ارتباط با پرونده کانال تلگرامی آمدنیوز را تایید کرد.

داوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پانزدهمین نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت بازداشت عبدالرضا داوری و ارتباط وی با کانال آمدنیوز، گفت: بازداشت این فرد را تایید می‌کنیم. این فرد اتهامات مختلفی دارد و از بیان جزئیات اتهامات معذوریم. البته در این پرونده ارتباط با این شبکه مطرح است، اما پرونده در مرحله تحقیقات است.

بر اساس گزارش فارس، اسماعیلی درباره پرونده آمدنیوز گفته است: در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به پرونده آمدنیوز کار بزرگی در حال انجام است؛ انبوهی از اطلاعات در اختیارمان است و اطلاعات سپاه که کاشف پرونده است مشغول بررسی آن است.

  • حکم ۱۳۰ میلیون دلاری برای آمریکا در ۳۶۰ پرونده

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگر این نشست درباره حمایت آمریکا از اغتشاشگران در حوادث اخیر و نقض حقوق بین‌المللی، بیان کرد: در برابر جنایاتی که آمریکا انجام داده است، مدعی هستیم و بر اساس شکایت مردم و نه دولت، در رابطه با شهروندانی که از اقدامات آمریکا آسیب دیدند، بیش از ۳۶۰ پرونده علیه دولت آمریکا را بررسی و بیش از ۱۳۰ میلیون دلار رأی بر محکومیت آمریکا صادر شده است. از دولت تقاضا می‌کنم به اجرای این احکام کمک کند.

  • آخرین وضعیت پرونده پولشویی در گلستان

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده پولشویی در گلستان نیز گفت: ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی باند بازداشت هستند. این باند ۳۰۰ عضو دارد و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به عنوان رقم فعالیت مجرمانه آنها مطرح است. از این تعداد ۱۵۳ نفر ممنوع‌الخروج شده‌اند و ۳۰ کیلو شمش، ۴ خودروی لوکس، ۱۰ ملک و یک زمین کشاورزی را هم از اعضای این باند توقیف کرده‌ایم. املاکی هم در افغانستان و قبرس متعلق به آنها شناسایی شده است.

  • احکام صادرشده برای متخلفان پرونده پرهام آزادشهر

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده پرهام آزادشهر با بیان‌ این‌که در این پرونده ۲۹۱۸ شاکی و مالباخته داشتیم، اظهار کرد: رأی این پرونده صادر و در شعبه ویژه مفاسد اقتصادی گلستان به آن رسیدگی شد. این شرکت یک شرکت خودرویی بود و تحت عنوان پیش‌فروش خودرو در استان‌های مختلف اموال زیادی را از مردم تصاحب کرد. 

وی افزود: در این پرونده سید احمد میرمحمدی فرزند حسن به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده است. مهدی قوانلو به عنوان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی و ضبط اموال محکوم شده است. نادر قوانلو نیز علاوه بر رد مال به ۱۰ سال حبس، ۱۰ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

کد خبر 467455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha