سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت بودن ۳۰۰ نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر در پی افزایش قیمت بنزین در تهران خبر داد و بار دیگر بر جدا بودن صف معترضان از اراذل و اوباش تاکید کرد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پانزدهمین نشست خبری خود گفت: در منظر دستگاه قضا، صف معترصان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران آینده بودند که موجب گرانی سایر کالاها و خدمات شود و دست به اعتراص زدند، از اراذل و اوباش جداست.

وی بیان کرد: قوه قضائیه کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند و فاقد مجوز بودند و آنهایی را که فقط اعتراص داشتند، اراذل نمی‌دانیم.

اسماعیلی گفت: آتش زدن و غارت اماکن و به شهادت رساندن عاملان امنیت و کشتن شهروندان بی‌گناه، کار گروهی خاص از اراذل بود که به گروه‌های ضدانقلاب و خارج‌نشین و تحت حمایت سرویس‌های بیگانه وابسته بودند و آنها به این عملیات دست زدند.

وی افزود: در فرایند مهار این آشوب‌ها، گروه‌هایی از افراد بازداشت شدند و همان ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور داد اقدامات عاجل جهت تفکیک و تعیین تکلیف آنها انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این رابطه مسئولان عالی و استانی قوه قضائیه در محل‌های بازداشت حضور یافتند و چهره به چهره با دستگیرشدگان صحبت کردند و برای تفکیک آنها اقدام‌های لازم انجام شد.

اسماعیلی گفت: با اجرای این برنامه‌ها اکثر بازداشت‌شدگان اغتشاش‌های اخیر آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی‌ها به حداقل رسیده و در تهران ۳۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

کد خبر 467438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha